Sortida 2n Batxillerat a les ruïnes d’Empúries

Autoria: alumnat 2n Batxillerat

El passat dijous 15 de desembre l’alumnat de 2n de batxillerat vam realitzar una excursió cultural i lúdica a les ruïnes gregues i romanes d’Empúries, ciutat que fou colonitzada tant per grecs com per romans, perquè la seva localització geogràfica afavoria el comerç.

Durant l’excursió, que va ser una visita guiada, l’alumnat vam poder veure les construccions més emblemàtiques d’ambdues ciutats.

En la ciutat grega vam tenir el plaer de veure l’estàtua de l’Esculapi d’Empúries (Déu grec de la medicina i molt adorat pels grecs), una factoria de salaons (que en realitat era romana), l’àgora de la ciutat i una petita exposició d’utensilis grecs trobats a les excavacions.

En la ciutat romana vam poder veure les diferents Domus, les termes públiques, el fòrum, els dos carrers principals de les ciutats romanes Cardo maximus i Decumanus i, finalment, la muralla que tenia un fal·lus (símbol de la sort i la fertilitat romana).

L’excursió va ser una experiència molt dinàmica, interessant i divertida, en la qual vam gaudir d’aquestes espectaculars ruïnes que continuen en excavació. En acabar la visita guiada es va proposar un Joc de preguntes amb rànquing. A més a més, vam fruir de la preciosa platja d’Empúries i d’estar envoltats de natura. Per últim, volem agrair al nostre professorat, de llatí, filosofia i història de l’art, per aquesta inoblidable sortida.