Projecte curtmetratge de 1r de l’ESO

Durant el 3r trimestre del curs el grup de 1r de l’ESO ha dut a terme l’activitat «El primer curt». Primer han hagut de conèixer quins són els orígens del cinema i quins cineastes de l’època tenen especial rellevància. Després, l’alumnat ha produït un petit curtmetratge de cinema mut fent servir les principals tècniques (en blanc i negre, amb subtítols, amb velocitat ràpida, etc.).

La coavaluació que han fet entre tota la classe ha servit per aprendre i per millorar de cara a la producció del curtmetratge per prevenir l’assetjament escolar que ja hem iniciat. Entre altres qüestions, han après que els curtmetratges han de tenir un títol i que els subtítols no poden contenir faltes d’ortografia ni poden sobresortir del marc; que les escenes han de tenir continuïtat i que el recurs de pla/contraplà, així com els primers plans, ajuden els espectadors a entendre millor les històries; que la música i els efectes sonors, si estan ben triats, potencien el missatge que el director o directora del curt vol transmetre, etc.

Aquesta fase del projecte els ha ensenyat que equivocar-se ajuda a millorar i, a més a més, que treballar de manera col·laborativa afavoreix l’aprenentatge i millora el producte final.

Llums, càmera, acció!

Vegeu vídeos: