Elaborem un “knolling” literari

En aquest tercer trimestre, els alumnes de 1r A de l’ESO hem fet una activitat a la matèria de llengua castellana sobre el llibre de lectura Las lágrimas de Shiva“, de César Mallorquí. És un reconegut autor que actualment es dedica per complet a la literatura juvenil i a la novel·la negra. Es tracta del knolling literari.

El treball tenia tres parts: la primera part era llegir el llibre i a mesura que anaves llegint havies d’apuntar els objectes en una taula, amb els noms dels personatges de la novel·la, els objectes que els representaven i les pàgines del llibre on es trobava aquesta informació. Havíem de posar els 10 elements, o més, amb alguna rellevància a la història. A la segona part havíem de buscar aquests objectes que cadascú havia seleccionat i fer una fotografia seguint la tècnica del knolling. Aquesta tècnica fotogràfica consisteix a fer una fotografia d’un tema concret, on els elements han d’estar totalment ordenats i la càmera ha d’estar en un angle de 90 graus. La tercera part es tractava d’elaborar una petita presentació de diapositives amb la informació de la taula d’objectes i fer una exposició oral davant els companys i companyes de classe i argumentar perquè havíem escollit aquests objectes.

Amb aquesta activitat hem treballat la competència lectora, l’expressió escrita, la comunicació oral i la competència digital.

Us recomano aquest llibre, sobretot a les persones que us agrada el romanticisme i també per saber qui va robar el collaret! Dóna molta intriga!