Arts Gràfiques visita l’empresa PrintColor

El dimecres passat 19 d’octubre, l’alumnat de 2n de Cicles formatiu de grau superior del curs de Disseny i edició de publicacions impreses i multimèdia va visitar l’empresa PrintColor, on van poder veure de primera mà tot el procés de producció d’un llibre, i vam gaudir molt.

PrintColor és una empresa del Vallès Occidental, ubicada en un polígon industrial de la ciutat de Santa Perpètua de la Mogoda que és pionera en la impressió digital a Catalunya i especialitzada en la impressió de publicacions sota demanda.

En primer lloc, van visitar les oficines i el departament de preimpressió, on es fa la recepció dels originals, per la seva revisió i correcció. Des del mateix departament es realitza la imposició del llibre que un cop té el vistiplau del client s’envia directament als ordinadors del taller per a la seva posterior impressió. Per fer seguiment del procés de producció, els alumnes també van poder visitar el taller. Allà van tenir l’agradable sorpresa de trobar una alumna formada a l’Agustí Serra i que actualment està molt contenta treballant a l’empresa. Amb les màquines d’impressió digital en marxa van descobrir el ràpid que es pot arribar a imprimir un llibre. També van tenir l’oportunitat de conèixer els diferents processos d’enquadernació i acabats que es poden aplicar a les cobertes d’un llibre fins a obtenir el llibre totalment finalitzat.

Va ser una visita molt enriquidora per als alumnes, emmarcada en el mòdul que estan duent a terme de projecte de re-brànding i disseny web d’empresa. Un projecte que vol treballar amb casos reals i que aquest curs ha trobat la col·laboració de l’empresa PrintColor. Donem les gràcies a tot l’equip de PrintColor per la seva implicació i dedicació en aquest projecte. També volem agrair especialment l’amabilitat de tot el personal i el tracte rebut al llarg de la visita realitzada a les seves instal·lacions.