Primer contacte amb el microscopi!

Primer contacte amb el microscopi al laboratori.
Els alumnes de 1C i 1D estan fent una petita recerca: volen descobrir si la taca verda que han observat a una bassa propera al centre, és deguda a l’abocament d’alguna substància o si es tracta d’algun ésser viu.

Per poder resoldre el dubte els alumnes han estudiat les característiques generals que comparteixen tots els éssers vius. Una d’aquestes característiques és que tots estan formats per cèl·lules, així que havien d’observar la mostra al microscopi per comprovar si està formada per cèl·lules.

Prèviament els alumnes han hagut de documentar-se curosament de com són les cèl·lules i el tipus de cèl·lules que hi ha, per poder determinar, si fos un ésser viu,  de quin tipus d’ésser viu es tracta.

Finalment tots plegats han arribat a la conclusió de què es tracta d’un ésser viu format per cèl·lules eucariotes vegetals i que com que viu en un medi aquàtic el més probable és que es tracti d’un protoctist, concretament d’una alga verda.

Ha estat una recerca engrescadora i molt enriquidora.