Observem bacteris al laboratori!

A 1r d’ESO els alumnes dels grups C i D estan estudiant els éssers vius al laboratori. Després d’examinar els diferents tipus de cèl·lules i descartar la teoria de la generació espontània, han continuat amb l’examinació dels diferents tipus d’éssers vius. La primera observació ha estat la dels bacteris i, per poder observar-los amb deteniment, primer s’ha fet un cultiu en una placa de petri amb agar-agar sobre la qual cada alumne ha posat una ditada.

Després s’una setmana, el resultat ha estat un cultiu de fongs i bacteris que posteriorment han vist al microscopi. Els seguents éssers vius que observaran i identificaran són els protozous. Per fer-ho, han simulat una bassa amb sorra, pedres, pals, fulles i, finalment, s’hi ha afegit aigua. A veure què observen la propera setmana!