Lectures per a reflexionar

El 25N es va commemorar el Dia Internacional per a L’Eliminació de la violència masclista. És per això que des de la biblioteca proposem dos llibres molt relacionats amb aquest tema o amb les reflexions amb relació a les dones: El diari lila de la Carlota, de Gemma Lienas i Palabras envenenadas, de Maite Carranza.

El diari lila de la Carlota ja té prou anys, no obstant això, no ha perdut la seva vigència, ja que el tema, malauradament, encara apareix a les notícies i les dones sempre pateixen la diferència de gènere. La Carlota, com noia adolescent, s’adona que la vida no és com va creure i, per això, escolta les històries de la seva àvia que busca que pugui créixer com una dona lliure, amb tots els drets, empoderada i a la que tot el món l’escolti.

Palabras envenenadas, de Maite Carranza, planteja una estructura del tipus policial. Una noia de 15 anys, la Bàrbara, desapareix i cap persona entenc aquesta situació, tampoc la seva mare i el seu pare. Policialment, el cas es tanca, però la seva amiga Eva i un antic inspector de policia mai es donen per vençuts i comencem a unir fils. La Bàrbara pot ser qualsevol noia i la violència amb nens, nenes i adolescents és un tema molt greu i molt silenciat i és necessari que la Literatura, a més de crear fantasia i somnis, també pugui abordar-ho per donar veu a un tema que forma part de la realitat i molt més a prop del que realment imaginem.

Dos llibres per a pensar, i són a la nostra biblioteca. També us deixem l’enllaç a la publicació de l’article “25N a l’Institut ASF. Les dones que falten” de la comissió XL.