Fem un taller de rumba i glosa!

Els alumnes i les alumnes de 3r d’ESO han participat en un taller, organitzat per la Plataforma per la llengua, sobre l’aprenentatge de les modalitats i tècniques de la cançó improvisada i fusionada amb la rumba per tal d’incentivar l’ús de la llengua en l’àmbit escolar.

Institut Agustí Serra Institut Agustí Serra

Primer han rebut una petita informació teòrica sobre els garrotins i la rumba catalana. Després han improvitzat a partir de paraules que l’alumnat proposava i, finalment, cada alumne escrivia la seva composició per posar-la posteriorment en comú amb la resta de companys i companyes.

Institut Agustí Serra

La finalitat principal del taller és que l’alumnat amb dificultats amb la llengua siguin capaços d’usar-la en contextos lúdics, de manera que la puguin anar fent servir dintre i fora de l’àmbit escolar.  Així, el taller reforça la part oral de la llengua i n’impulsa l’ús habitual que els pot permetre avançar socialment potenciant sobretot l’ús a la pràctica de la llengua. La fusió amb la rumba fa que els alumnes entenguin la glosa des d’un punt de vista diferent.

Institut Agustí Serra Institut Agustí Serra