Donem visibilitat al 8M

Com cada any, la Comissió XL, grup que neix a l’institut amb el desig de treballar en contra del patriarcat i que es defineix feminista i obert a tota la comunitat educativa, ha organitzat un petit acte i diverses activitats per fer visible el Dia Internacional de les Dones.

Al vestíbul de l’entrada s’ha preparat una exposició formada per un mural amb il·lustracions del llibre Feminismo para chic@s, de l’escriptora e il·lustradora argentina Ro Ferrer i publicat per l’editorial Sudestada. També s’ha tornat a exposar un mural que la professora Nora Almada va dibuixar pel 8 de març del curs passat. Conté frases i versos reivindicatius sobre el paper de la dona a la societat, però la pandèmia i el confinament van impedir gaudir-ne.

Sobretot aquest any és necessari donar visibilitat al Dia Internacional de les Dones, doncs el confinament també ha evidenciat la problemàtica de la violència de gènere i les carències econòmiques. Des del feminisme es defensa la llibertat d’expressió i el sentiment que les dones ens volem vives, lliures i diverses. Per aquest motiu cada 8 de març la Comissió XL organitza aquestes activitats per promoure la reflexió entre els i les alumnes sobre com en la nostra cultura hi ha comportaments masclistes endèmics que ens passen desapercebuts. Cal que l’alumnat comprengui que el feminisme és un moviment totalment inclusiu, que rebutja el patriarcat perquè és un sistema injust que perjudica per igual homes i dones i genera grans desigualtats.

La pluja ha impedit dur a terme l’acte al pati principal, on es pretenia un gran aplaudiment col·lectiu per commemorar el dia en què es destaca que el moviment feminista persegueix l’equitat de drets, de gèneres i d’oportunitats. En el seu lloc, una gran bandera violeta portada per deu persones a mode de manifestació ha recorregut l’institut i les aules per donar l’oportunitat a tot l’alumnat de ser informats de temes tan importants com l’enderrocament del patriarcat i la defensa del feminisme per commemorar un dia de justícia per a totes les persones que habiten el món.

L’exposició del vestíbul estarà tota la setmana per poder-la treballar a les tutories, així com un mural al reixat de les aules de Batxillerat dissenyat per les alumnes Melanie Molero, Raquel Díaz i Paula Martínez, que també s’han sumat a la Comissió XL juntament amb les docents Karina i Aldara.