Dia dels Drets Humans

El divendres 10 de desembre s’ha celebrat el Dia Internacional dels Drets Humans en el centre: s’ha rebut la visita de la defensora de drets humans Czarina Musni. A l’ample espai del gimnàs, Czarina ha explicat als estudiants de batxillerat com s’està treballant a Filipines per a fer valer els drets humans per part dels advocats del NUPL. Aquesta advocada filipina es troba sota protecció internacional amb la col·laboració de diferents entitats. Concretament, l’Associació Catalana per la Pau (ACP) acull aquesta activista dels drets humans, que ha sol·licitat asil a Espanya, i s’ha arribat a concretar la visita a l’institut per mediació de l’ONG Amnistia Internacional.

Czarina Musni

Czarina G. Musni, defensora de Drets Humans

Defensant els defensors (presentació)

Czarina Musni ha exposat els problemes que tenen davant del govern filipí de R. Duterte, que acostuma a criminalitzar la protesta o dissidència, tractant com a terrorista a qualsevol persona pel simple fet de pronunciar-se en oposició al govern. Czarina s’ha expressat en anglès, durant les sessions amb els estudiants de batxillerat, i ha explicat detalladament què significa “red-tagging”, la manera d’etiquetar com a terrorista qualsevol opositor, que recorda el maccarthisme de la dècada dels 50. El relat dels fets ha permès d’entendre com un govern elegit democràticament pot caure en pràctiques de terrorisme d’estat.

Czarina amb 2n Batxillerat
Czarina Musni, amb els estudiants de 2n curs de Batxillerat.

En una primera sessió, de 9 h a 10 h, els estudiants de 2n curs de batxillerat han escoltat l’advocada C.Musni i després li han preguntat algunes coses. S’han sentit preguntes interessants, expressades en anglès. En la segona sessió, de 10.30 h a 11.30 h, la defensora de drets humans ha parlat amb els alumnes de 1r curs de batxillerat. S’ha trobat també, casualment, que una de les alumnes que ha intervingut és d’origen filipí. Les dues sessions han comptat amb el suport de docents del departament de llengües estrangeres, a qui cal agrair la col·laboració. Ha estat una activitat tan enriquidora des del punt de vista del coneixement de les amenaces als Drets Humans, com des de la pràctica de l’idioma anglès, d’especial interès per a tot estudiant de batxillerat.

Czarina amb 1r de batxillerat
Czarina amb estudiants de 1r de batxillerat.