• logo_IVP

Notícies del lloc


Cursos disponibles

En aquest espai podrem consultar i descarregar diferent informació i pràctiques d'aquest curs en l'assignatura de matemàtiques.

Matemàtiques 2n ESO

Curs telemàtic de 2n de batxillerat

La matèria Economia és una matèria de modalitat de batxillerat que consta de dos blocs. Cada bloc es desenvolupa en 5 lliuraments d'un semestre. Els temes tractats en aquest bloc estan detallats a l'apartat Programació.

Qualsevol persona ha de prendre multitud de decisions en l'exercici de diversos rols com a consumidor, treballador, empresari, inversor o estalviador, i moltes d'aquestes decisions són d'una gran transcendència per a la seva vida personal i familiar. A més, els problemes econòmics tenen també una clara dimensió social. La inflació, l'atur o el dèficit públic són temes de debat en la societat actual i objecte de propostes per part dels diferents grups socials i polítics. Aquestes propostes, en una societat democràticament avançada, demanen dels ciutadans una valoració raonada i sovint un posicionament davant de les diferents alternatives.

En acabar el curs, l'alumnat de batxillerat hauria de poder donar respostes als principals temes de debat econòmic aportant una reflexió crítica sobre les causes dels problemes, coneixent alhora algunes de les possibles solucions proposades per les escoles de pensament econòmic.


ECONOMIA 1R BATXILLERAT

Per les assignatures de geografia (urbana) i història de l'art he pensat de compaginar continguts transversals sobre evolució-canvis urbans i construcció i tractament del patrimoni històric.

Curs de biologia de primer de batxillerat


QUÍMICA  1r BATX

Benvolguts i benvolgudes al curs de Química de primer de batxillerat.

El moodle ens serveix com a portal de més comunicació i ampliació de la informació. 

Tots els recursos donats a classe seran penjats al moodle, i sempre intentarem tenir recursos d'ampliació i repàs. 


ÀNIM I ALEGRIA!

Resultado de imagen de quimica


En aquest moodle trobaràs activitats i recursos sobre Biologia

En aquest curs trobareu activitats i recursos sobre biologia de 1r de batxillerat

Física i química 3 ESO

Espai on estaran penjades les pràctiques de laboratori de 1r d'ESO.

En aquest curs trobaràs activitats relacionades amb la Biologia i Geologia de 3r d'ESO

En aquest curs trobaràs activitats relacionades amb la Biologia i Geologia de 4t d'ESO

En aquest curs podreu provar alguns dels qüestionaris que han utilitzat alguns dels alumnes de 3r d'ESO durant el present curs.

Moodle de comunicació amb els alumnes del primer curs de l'ESO de l'assignatura de música

En aquest moodle us proposem construir una caixa forta i el vostre propi robot. Aquí podríeu donar solució a alguna necessitat que tingueu a la vostra escola.

En aquesta ocasió us guiarem en la construcció d’una caixa forta feta amb un kit de robòtica que es pot programar amb una versió modificada d’Scratch. També podreu conèixer molts tipus de robots i fer una pluja d’idees per decidir com serà finalment el vostre robot. A les activitats del moodle us hem facilitat molts recursos per a què els incorporeu. A la vegada, anireu elaborant un document que recollirà detalls sobre el procés de disseny i construcció de la caixa forta i del robot.

També podeu, com als moodles  anteriors, trobar referències i enllaços a funcions treballades a activitats d’aquest o altres moodles. D’aquesta forma podeu anar retrocedint i consultant aquells punts en concret que us puguin donar una empenta allà on us atureu.

Al final del moodle teniu més temps per revisar i comprovar el funcionament del vostre robot.

Us convertireu d’aquesta manera en creadors de robots.





Autor/a: Roser Cussó, Jaume Dellunde i Cèlia Ganga
Llicència: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

En aquest moodle 5 d'Scratch trobareu alguns canvis en l’organització, la planificació i la metodologia respecte als moodles anteriors. Farem un pas més i aconseguirem que els programes surtin de la pantalla i els puguem controlar mitjançant objectes reals, fent ús de plaques anomenades makey-makey. 

El projecte final es diu Gameover i és una barreja de diferents jocs programables que trobareu explicats a les diferents activitats. Vosaltres triareu quins integrareu al vostre repte.

També podeu, com als moodles anteriors, trobar referències i enllaços a funcions treballades a d’altres activitats dels moodles anteriors. D’aquesta forma podeu consultar aquells punts en concret que us puguin donar una empenta allà on us atureu. Al final del moodle teniu més temps per revisar, comprovar i modificar el vostre Gameover. Comproveu que funcioni i quines regles de joc voleu incorporar i així refinar el projecte final. Al llarg de les activitats també us demanem que feu cartes recollint les construccions de les propostes i les programacions.




Autor/a: Roser Cussó; Cèlia Ganga
Llicència: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

Fem la nostra Volta al Món gamificada en etapes


En aquest moodle us proposem dissenyar la vostra pròpia Volta al Món dividida en tantes etapes com decidiu. Una volta plena de sorpreses i de jocs.


En aquesta ocasió podeu compartir diferents jocs que coneixeu i a la vegada gamificar la vostra proposta i fer-la molt divertida. A les activitats del moodle us hem facilitat molts recursos per a què els incorporeu.


També podeu, com als moodles d'Scratch anteriors, trobar referències i enllaços a funcions treballades a d’altres activitats  D’aquesta forma podeu anar retrocedir i consultar aquells punts en concret que us puguin donar una empenta allà on us atureu.


Inventeu el vostre viatge seguint diferents itineraris, o diferents moviments d’objectes on el temps sigui decisiu, o preguntes i respostes, o laberints …
Compartiu les vostres cartes amb els altres equips i també podreu recollir propostes de variació o de millora.


Al final del moodle teniu més temps per revisar, comprovar i modificar la vostra Volta al Món.
Us convertireu d’aquesta manera en viatgers i jugant donareu la Volta al Món.





Autor/a: Roser Cussó i Cèlia Ganga
Llicència: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

En aquest moodle continuarem aprenent noves possibilitats de l'Scratch i tornarem a fer servir algunes funcions que ja coneixeu però que podem aprofitar molt més.


Aquesta vegada volem posar a prova als nostres amics i que resolguin un misteri buscant pistes i resolent enigmes. Farem una escape room!


A les activitats d'aquest moodle d'Scratch veureu que hi ha referències a funcions treballades en algunes activitats de moodles anteriors. D'aquesta forma podeu anar enrera i consultar aquells punts en concret que us puguin donar una empenta.


Inventeu una història, dissenyeu un escenari, amagueu objectes, feu resoldre enigmes, poseu un comptador de temps i poseu a prova el vostre enginy i el dels vostres amics. Fem-nos detectius !




Autor/a: Roser Cussó i Cèlia Ganga
Llicència: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

En aquest moodle aprendrem molt més de l'Scratch i ens tornarem en uns programadors i programadores molt més experts, tant que podrem fins i tot fer un joc amb el qual podrem deixar bocabadats als nostres amics i familiars. A partir d'allò que hem après al moodle 1, anirem coneixent noves accions i funcions per crear aquest joc.


I això només és el principi perquè tot el que treballarem en aquest moodle ens servirà per inventar nous jocs. En el moodle1 ja vam aprendre a aprofitar parts de projectes per a d'altres projectes o sigui que tindreu moltes parts que serviran de base per noves creacions. No hi ha límits, quan acabeu aquest moodle podreu crear jocs i més jocs, si us atreviu...



Moodle 2 d'Scratch

En aquest moodle començarem a treballar amb l'Scratch, un viatge al·lucinant pel camí de la programació! El repte final d’aquest moodle serà la creació de postals interactives. Per tal de resoldre el repte descobrirem l'entorn de l'Scratch i la necessitat de programar. Explorarem els objectes i els personatges que seran els protagonistes de la nostra postal. Començarem a programar fent un diàleg, movent els personatges  per anar construint l'acció i animant els objectes i els personatges.


Moodle 1 d'Scratch


Aquí aniré penjant els diferents recursos per a les unitats que treballarem en aquesta matèria optativa: apunts, vídeos, tasques,....

És importat que vosaltres esteu donats d'alta per tal de poder visualitzar els recursos, i també penjar les tasques que haureu de trametre per avaluar

Les aplicacions informàtiques que treballarem són:

  • Processing : Inici a la programació per crear animacions visuals
  • Tinkercad: Disseny de diferents figures i objectes en 3D

Aquí disposarem de diferents recursos de la matèria: continguts per unitats didàctiques, enllaços de reforç, i demés tasques

Proposta didàctica de l'assignatura optativa específica d'Informàtica de 4t d'ESO.

Els materials d’aquestes propostes didàctiques han estat elaborats pel Departament d’Ensenyament en el marc del programa mSchools, iniciativa impulsada per Mobile World Capital Barcelona amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona i GSMA.


Aquest curs ocupa més de 20Mb. Pot ser que el Moodle dels vostres centres tingui limitat el tamany dels cursos a restaurar. Si és així, podeu superar aquesta limitació fent la restauració del curs des del Drive de Google. Cal, doncs, que l'administrador del Moodle del centre configuri el Drive com a repositori d'arxius del Moodle. Per fer-ho pot seguir els passos indicats en aquesta PMF del Moodle d'Àgora.

Com a alternativa, també podeu accedir al Moodle com a gestor de centre i anar a la secció "Enviament de fitxers grans al Moodle". En aquesta PMF està explicat com fer-ho.




Autor/a: Roser Cussó; Rosanna Fernández; Artur Coll; Jordi Regalés; Rafa Barrachina

Matèria optativa de 3r eso

Tecnologia del segle XXI: introducció a aplicacions.

SCRATCH

Activitats per realitzar en aquests dies tan desconcertants. 

Curs moodle relacionat amb el pla lector de 3r d'ESO

LLENGUA CATALANA DE 4t ESO 2009/10

Curs de 1r ESO 2010-2011

Curs de llengua catalana de segon de batxillerat.

En aquest curs treballarem quatre aspectes de llengua relacionats amb la correcció de l'expressió escrita: la pronominalització feble, lèxic (derivació i precisió lèxica), i les expressions lexicalitzades.

Aquest any farem moltes activitats, molt variades i diverses, per tal de que ens preparem pels cursos posteriors.


Nota:

Els alumnes de 2on ESO A i D hauran de fer tota la unitat 4 del workbook. Només aquells exercicis que estan en blanc. Tots menys els listenings. He creat al curs moodle i si em voleu fer alguna pregunta us respondré tan aviat com vegi el missatge.


Bona feina and take care!!!

Es recomana als alumnes de quart per aprovar el segon i tercer trimestre de fer de la unitat i 3 Els seguents exercicis:

Workbook: Es recomanaTots els exercicis que estan en blanc de gramàtica i no són listenings ni readings de la unitat 2.

Obligatori

Student´s book

pàg 49 ex 2,3,8
pàg 49 reading ex 10, 11, 12

pàg 51 The passive ex 21
pàg 52 Expolring customs ex 1,2,3

pàg 54 Accepting invitations ex 12, 13, 14
Workbook:Do an  Opinion Essay pàgina 59 International school for local students (100 words minimum) Redacció

Veure el video següent per agafar idees per la redacció

https://www.youtube.com/watch?v=TWwpBU9yrYM






Xmas activities

Exercises to practise verbs for 1ESO and 4ESO

 Oblligatori:


Ja sabeu que heu de fer tota la unitat 4 del workbook  a més a més de llegir la lectura Little women.


Mireia

Bona tarda,


Com vau demanar, aquí teniu l'enllaç amb exemples de fotomuntatges que vam veure a classe:

https://docs.google.com/presentation/d/1S3YOdSc2wVaz9n_PfM7GJ1cSEyqiykVLlrUgf3TyyKw/edit?usp=sharing


Espero les vostres propostes abans de la setmana vinent al meu e-mail:

lauram@institutvaleriapujol.cat


Salutacions,

Laura

Aprenentatge de les eines essencials per fer una obra gràfica amb l'ordinador.