Sortida a la Fundació Mona

El passat dia 6 de maig el departament de Biologia i geologia vam organitzar amb els i les
alumnes de 1r d’ESO una sortida a la Fundació Mona, a Riudellots de la Selva.

La Fundació MONA és una entitat sense ànim de lucre, registrada amb el número 1404 en el
Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya el qual vetlla perquè totes les
fundacions utilitzin els fons per a la consecució dels seus fins fundacionals.

La fundació disposa d’un centre de rescat i rehabilitació prop de Girona envoltat de natura que serveix de llar als primats rescatats i de lloc per comprendre i respectar els animals salvatges.

Els nostres alumnes van poder gaudir de l’espai d’esbarjo que envolta les instal·lacions i van poder realitzar dues activitats:

A la primera activitat els estudiants van aprendre els objectius i les funcions d’un centre de recuperació de primats. Per això, durant la visita es van anar realitzant parades en les instal·lacions més importants, i el personal del centre especialitzat va explicar el funcionament i les característiques principals de cadascuna. A més, durant la visita els alumnes van poder observar detingudament els primats que s’hi allotgen. Així, van poder observar i treballar aspectes vers la comunicació, l’alimentació, desplaçament i el comportament social i individual d’aquestes espècies de primats.

A la segona activitat, una dinàmica de grup, va permetre als alumnes posar-se en situació de l’actual problemàtica de pèrdua d’hàbitat que estan patint les selves de tot el planeta i les conseqüències en la pèrdua de biodiversitat. Mitjançant aquest taller, van haver d’actuar segons el rol que els hi van assignar, i defensar la seva postura davant la problemàtica plantejada. Es tracta d’una manera molt efectiva de prendre consciència de la situació i treballar alhora competències socials i emocionals.