És important la filosofia a les aules?

El passat mes de maig, l’alumnat de 4t d’ESO del nostre centre va fer una redacció, amb el títol “Per què és important la filosofia a les aules?”, que, per la seva maduresa i personalitat, creiem que hem de compartir. A més de ser conscients dels objectius de la matèria, l’exposició que fan de les idees per escrit destaquen per la seva claredat i riquesa. I com que la millor manera de veure-ho és mostrant-ho, aquí us deixem un recull de frases escrites extretes dels seus treballs que ens argumenten per què aquesta matèria és important a l’aula:

“És important la filosofia per saber pensar”.

“Escoltar opinions i donar la teva sense que ningú et jutgi”.

“Sense la filosofia, no seríem lliures d’expressar-nos amb sinceritat i amb llibertat”.

“Tothom té una opinió i totes són bones i no s’han de jutjar”.

“S’ha de fomentar el pensament crític als alumnes”.

“Ens ajuda a millorar la nostra ètica, moral i habilitat social”.

“Si fos obligatòria uns cursos abans, la població seria més intel·ligent”.

“Ajuda els alumnes a pensar amb claredat i replantejar-se coses que mai hauries fet”.

“Ens ajuda a entendre el nostre món en diferents perspectives”.

“La filosofia t’obliga a pensar el perquè de tot i a vegades no està de més replantejar-te com hem arribat al que som i on estem”.

“La filosofia és la mare de tot”.

“Crec que la filosofia s’hauria de donar a partir de Primària, així els nens poden tenir més llibertat d’expressió des de petits i aprenen a reflexionar els perquès de la vida”.

“A les aules es pot també aprendre i donar la teva opinió”.

“Sense filosofia al món, seríem uns robots”.

“T’ajuda a ser crític perquè no et manipulin i tenir idees molt clares de com ets i com penses”.

“La filosofia a l’institut és fer debats sobre què pensem de qualsevol tema”.

“Ens ajuda a fer-nos preguntes”.

“No hi ha cap resposta incorrecta”.

“T’obliga a respectar totes les opinions, perquè d’una pregunta sempre hi ha més d’una

resposta”.

“Aquesta assignatura t’ajuda a interactuar amb els companys”.

“L’aprofitament més important de la filosofia és pensar, ja que pensar és de savis”.

“Una bona educació filosòfica fa més intel·ligent a una persona”.

“La filosofia qüestiona i posa en dubte tot allò que la societat considera que sap

o que és real”.

“Sempre, sempre, has de dir: I si no és així?”.

Des del Departament de Filosofia, volem felicitar tot l’alumnat de 4t d’ESO de l’institut per la maduresa en la seva reflexió i us encoratgem a continuar treballant el vostre esperit crític per tal de créixer com a persones amb llibertat de pensament i d’expressió. Que gaudiu tots i totes d’un merescut descans. Bon estiu!