BREU HISTÒRIA DE L’INSTITUT OLIVAR GRAN

L’embrió del que avui és l’ Institut Olivar Gran va començar el curs 1996-1997 per una necessitat, no se sabia si transitòria, degut a un creixement de la població que havia de començar estudis d’ ESO, en aplicació de la LOGSE. Va ser llavors, quan es van habilitar dues aules del CEIP “Josep Pous i Pagès” com a extensió de l’ Institut Alexandre Deulofeu, de forma provisional.

A partir del curs 1997-1998, el centre es va situar en mòduls prefabricats a la urbanització Olivar Gran a la zona sud de Figueres. En aquell moment, va ser una secció d’educació secundària fins que el Decret 300/2000, del 31 d’agost, el va consolidar com a IES (Institut d’Ensenyament Secundari).

L’evolució pel que fa al nombre d’alumnes i de grups ha estat sempre ascendent. El curs 1997-98, es començar amb dos grups de 1r d’ESO, un de segon i un de quart (els dos últims provinents del CEIP “Josep Pous i Pagès”). Al curs 2001-2002, es va començar a impartir batxillerat.

Les noves instal·lacions de l’Avinguda M. Àngels Anglada n.11, es van estrenar el curs 2006-2007 amb 440 alumnes, una plantilla de 49 professors/es i 4 membres del personal d’administració i serveis.

L’Institut no ha deixat de créixer al llarg dels anys. Des del curs 2010-2011 s’ofereixen els cicles formatius de grau mig de Cuina i Gastronomia i Serveis en Restauració. El curs 2017-2018, es va ofertar per primera vegada el CFGM de Forneria, Pastisseria i Confiteria i, finalment, el curs 2018-2019 s’iniciava el CFGS de Direcció de Cuina.

El curs 2021-22 s’inicien els estudis d’IFE (Itinerari Formatiu Específic) i el curs 22-23 començarà el CFGB (Cicle Formatiu de Grau Bàsic).

Actualment, el centre compta amb més de 800 alumnes, més de 100 professors i 5 membres del PAS. Cal esmentar que l’ actual Institut, es distribueix entre dos edificis: l’edifici original inaugurat el curs 2006-07 i l’edifici ocupat antigament per l’Escola d’Hostaleria de l’Alt Empordà.

Benvinguts a la gran família que formem tots els membres de la Comunitat Educativa de l’ Institut Olivar Gran.