ITINERARI GEOAMBIENTAL A TREMP

Un bon grup d’alumnes de 4t d’ESO i de 1r i 2n de Batxillerat estan fent una estada de tres dies a la Conca Dellà per participar en les activitats programades pel Camp d’Aprenentatge de Tremp. Es tracta d’un itinerari geoambiental i paleontològic a partir del qual els alumnes estudiaran fenòmens i paisatges únics al món, i la història de la seva formació que revelen els secrets que amaguen les roques.

Us deixem llegir alguns fragments del diari que han escrit els alumnes durant l’estada:

2n dia:

“Avui ens ha tocat fer d’edafòlegs i de paleontòlegs! Hem estudiat i analitzat diferents tipus de sòls i hem apreciat la importància que té el seu estudi en la gestió de l’ús que fem del sòl del nostre territori. Durant la tarda hem fet un viatge al passat i hem identificat i observat diferents tipus de fòssils. És sorprenent l’enorme diversitat d’éssers vius que han existit al llarg de la història del nostre planeta!

3r dia:

“Últim dia a Tremp! Avui hem dedicat el matí a estudiar els riscos  geològics de l’entorn i hem proposat mesures preventives que ajudin a minimitzar-los. Per fer-ho, hem visitat l’esllavissada de Puigcercós i el Pantà de Sant Antoni”.

Ha estat una estada veritablement enriquidora!!