Treball transversal

Durant el curs 2010-2011 es va iniciar experimentalment el Treball per projectes al nostre institut. En els següents cursos aquesta manera de treballar s’ha anat ampliant a tots els nivells, i durant el darrer curs s’han dut a terme set projectes:

Els alumnes treballen per projectes quatre hores a la setmana (de 1r a 3r d’ESO) i dues hores a la setmana en el cas de 4t.

Els objectius del treball per projectes són els següents:

• Potenciar el treball en equip.

• Potenciar el treball autònom.

• Presentar els continguts de cada matèria en un marc transversal i enriquidor.

• Realitzar un treball diversificat i ampli de les competències.

• Desenvolupar una avaluació col·lectiva de les competències.

• Incidir en l’aprenentatge com a procés i no només com a acompliment de resultats.

• Obrir un marc interactiu, proactiu i constructiu de relació amb els alumnes.

• Desenvolupar el sentit del treball en equip dels professors.

• Aquests són els projectes que s’estan realitzant actualment:
  • Programa d’innovació FAIG

Des del curs 2023-2024 hem entrat a formar part del Programa d’Innovació FAIG (Fent per Aprendre, Imaginant Globalment), juntament amb 75 escoles i instituts de tot Catalunya. És un programa basat en el mètode maker (fabricació digital), amb l’objectiu de fomentar un tipus d’aprenentatge significatiu i profund, al mateix temps que cerca la implicació de la comunitat educativa amb l’entorn.