Barcelonada 2021

Ahir els alumnes de 3r d’ESO van participar a la Barcelonada21 World Mobile City Project (WMCP). L’objectiu d’aquesta activitat és que els alumnes aprenguin a localitzar qualsevol punt d’una ciutat tot combinant els mitjans clàssics (targetes, mapes…) amb l’ús de tecnologies (internet mobile, geolocalització, codis QR, realitat augmentada,…), aplicant el treball cooperatiu en petits grups.

És  una gimcana urbana en què els participants han de dominar diferents tecnologies mòbils.

L’activitat ens permet treballar competencialment molts dels aspectes treballats fins a tercer. Durant un mes ens preparem per anar buscant el millor rendiment de diferents apps que tots tenim a l’abast, els permisos de les imatges i com gestionar aquesta informació a través de les xarxes socials.

Actualment el WMCP s’implementa a diverses ciutats i pobles dels Països Catalans i de l’Estat espanyol: Alcoi, Barcelona, Castelló, Elx, Gasteiz, Igualada, Manresa, Terrassa, València, Valls i Xixona. Aquest any no s’ha pogut fer in situ, hi hem participat telemàticament.