Pràctiques en empreses

Tots els cicles incorporen un mòdul que es realitza fóra del centre, en concret en una empresa o entitat que ofereix a l’alumnat formació en l’àmbit laboral.

En aquestes empreses es desenvolupen tasques relacionades amb els estudis assolits i ofereixen un primer contacte amb el món laboral.

Hi ha dues modalitats de pràctiques en empreses:

• Modalitat DUAL General (antigament anomenada FCT:Formació en Centres de Treball)
  • Modalitat DUAL Intensiva

Aquestes pràctiques computen nota dins d’un mòdul més dins del currículum. Tot l’alumnat de cicles ha d’aprovar aquest mòdul per obtenir el seu títol. Totes dues modalitats es compaginen amb l’activitat en el centre.

La DUAL General són pràctiques i estades formatives no laborals. S’ha de realitzar un mínim de 515 hores, que estan organitzades en un temps de 4 hores diàries (20 de setmanals) en calendari lectiu o fins a 8h/dia en calendari no lectiu. No són remunerades, però sí cotitzen a la Seguretat Social. L’activitat al centre és de 5-6 hores diàries.

La modalitat DUAL Intensiva és la modalitat de la formació professional en la qual l’estudiant esdevé aprenent i combina la formació en el centre educatiu amb l’activitat productiva en l’empresa. Això implica que una part de la càrrega docent del segon curs es fa a les  instal·lacions de l’empresa. S’ha de realitzar un mínim de 717 hores a l’empresa i incorpora el projecte intermodular de final de curs que també es realitza dins de l’empresa. Estan organitzades en un temps de 5 hores diàries (o fins a 8h/dia o 40 hores setmanals en calendari no lectiu / vacances escolars). Són pràctiques i estades formatives retribuïdes que poden ser laborals (amb contracte de formació) o no laborals (amb beca). L’activitat al centre és de 3 hores al dia.

La DUAL Intensiva és opcional, una alternativa a la DUAL General.

DE QUÈ DEPÈN QUE UN ALUMNE FACI O NO LA DUAL INTENSIVA

Que un alumne faci la DUAL Intensiva depèn de tres factors:

1. Que l’alumne vulgui, ja que la DUAL Intensiva és una opció i no una obligació .
  2. Que l’equip docent de la seva especialitat consideri que l’alumne reuneix els requisits mínims per ser un candidat per fer DUAL. Quan hi ha més alumnes candidats que empreses,  es crea una baremació sobre la mitjana de notes del primer curs de l’alumne per ordenar l’assignació a les empreses.
  3. Que l’alumne superi el procés de selecció d’una empresa. Tot i reunir els requisits mínims per fer la DUAL Intensiva, la decisió final la tenen les empreses, mitjançant les entrevistes i els seus processos de selecció.

Tens més dubtes sobre la DUAL?. Accedeix al portal de l’ FP DUAL o a la secció “Preguntes més freqüentes de les empreses”.