Vallbona dins la pantalla! Programa de ràdio de l’alumnat del projecte RCS

L’alumnat de 3r d’ESO del projecte Recerca Creació i Servei de l’àmbit comunicatiu finalitza l’encàrrec de Catalunya Ràdio amb èxit!

Catalunya Ràdio, entitat col·laborada aquest trimestre en el projecte RCS del departament d’educació, va encarregar a l’alumnat la gravació d’un programa de ràdio d’uns 10 minuts de durada sobre el món real i el món virtual. Els alumnes van afrontar l’encàrrec amb molta empenta i van començar analitzant diferents programes de ràdio per tal de conèixer de quines parts consta un programa, el registre que s’ha de fer servir, com funciona el programa d’edició, com s’han de fer les transicions de veu i so, així com les característiques principals d’aquest mitjà de comunicació.

Tot seguit, es van dividir per grups: uns s’encarregarien del debat, uns altres de les entrevistes i el tercer grup de l’informatiu. Un cop van tenir el guió del que volien parlar i debatre tocava fer les gravacions. Van necessitar més d’una gravació per tal de que quedés perfecte. Finalment, les locutores principals, van poder anar a Ràdio Granollers a fer la gravació oficial i anivellar el volum de les diferents parts gràcies al tècnic de so.

L’institut vol felicitar tot l’alumnat que ha participat en aquest projecte i donar les gràcies a les entitats col·laboradores, Ràdio Granollers i Catalunya Ràdio pel suport i ajuda durant aquests mesos.

Us animem a que escolteu el seu programa Vallbona dins la pantalla! fent clic a aquest enllaç