Pla d’Estudis Batxillerat

El batxillerat forma part de l’educació secundària postobligatòria i es distribueix en dos cursos acadèmics. Es desenvolupa en diverses modalitats, s’organitza de manera oberta i flexible i, si cal, en vies diferents dins de cada modalitat, per tal d’oferir un itinerari personalitzat a l’alumnat d’acord amb les seves perspectives i interessos de formació.

El batxillerat és l’etapa que es cursa normalment entre els 16 i els 18 anys, tot i que és oberta a persones de qualsevol edat, ja sigui de manera presencial o telemàtica a través de l’Institut Obert de Catalunya (IOC). És un cicle format per dos cursos de trenta hores lectives setmanals.

El batxillerat prepara els i les alumnes per a la seva incorporació a estudis posteriors, tant professionals com universitaris, i per a l’accés al món laboral.

A l’Institut Carles Vallbona oferim les modalitats de ciències i tecnologia, d’humanitats i de ciències socials, torn de matí.

El currículum s’estructura en quatre tipus de matèries: matèries comunes, matèries de modalitat obligatòries, matèries de modalitat i matèries optatives. A més, els alumnes també realitzen un Treball de Recerca repartit entre 1r i 2n de Batxillerat.

1r de Batxillerat

Les matèries comunes de 1r de Batxillerat són:

• Llengua Catalana i Literatura I (2h)
  • Llengua Castellana i Literatura I (2h)
  • Llengua Estrangera: Anglès I (3h)
  • Filosofia (2h)
  • Educació Física (2h)
  • Tutoria (1h)

La resta de matèries s’organitzen en franges. Cada alumne ha d’escollir una matèria de cada franja, tenint en compte que cal cursar la matèria de modalitat obligatòria (en el cas de la modalitat de ciències i tecnologia la matèria obligatòria és Matemàtiques I; en el cas de la modalitat d’humanitats i ciències socials es pot escollir entre Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials I o Llengua i Cultura Llatines I) i un mínim de dues matèries de modalitat. L’alumne/a pot escollir qualsevol matèria, independentment de la modalitat que cursi, sempre hi quan no se superi 30 alumnes/matèria. En aquest cas, la nota mitjana de 4t d’ESO farà de nota de tall de l’optativa.

Curs 23/24:

Franja 2 Economia Grec I Biologia I Tecnologia Industrial I
Franja 3 Literatura Universal Història del món Física I Ciències de la Terra I
Franja 4 Química I Dibuix Tècnic I Funcionament de l’empresa Psicologia Millora del rendiment esportiu (només alumnat esportista del PE)
Franja 5 Reptes de biologia Robòtica i programació Creació Literària Problemàtiques socials Matemàtica aplicada
Franja 6 Reptes de física i química Francès Ciutadania Biomedicina  Comunicació Audiovisual

2n de Batxillerat

Les matèries comunes de 2n de Batxillerat són:

• Llengua Catalana i Literatura II (3h)
  • Llengua Castellana i Literatura II (3h)
  • Llengua Estrangera: Anglès II (3h)
  • Història (3h)
  • Història de la Filosofia (3h)
  • Tutoria (1h)

La resta de matèries s’organitzen en franges. Cada alumne ha d’escollir una matèria de cada franja, tenint en compte que cal cursar la matèria de modalitat obligatòria (en el cas de la modalitat de ciències i tecnologia la matèria obligatòria és Matemàtiques II; en el cas de la modalitat d’humanitats i ciències socials es pot escollir entre Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials II o Llengua i Cultura Llatines II) i un mínim de dues matèries de modalitat. A la franja de la 3a matèria de modalitat i matèria optativa l’alumne pot escollir qualsevol matèria.

Franja 2 Geografia Grec II Economia d’empresa Biologia Tecnologia Industrial II
Franja 3 Geografia Literatura catalana Economia d’empresa Física II Ciències de la Terra II
Franja 4 Història de l’art Literatura Castellana Química II Dibuix Tècnic II

* Aquestes optatives s’ofereixen el curs 23-24, poden variar d’un curs a un altre.