Treball de Recerca

El treball de recerca és un conjunt d’activitats estructurades i orientades a la investigació que realitza tot l’alumnat de batxillerat amb l’orientació i seguiment del professorat, per tal de consolidar la competència en recerca. Es pot emmarcar dins un àmbit disciplinari, o pot ser interdisciplinari o transversal.

La dedicació horària de l’alumnat és de 70 hores aproximadament i, de forma habitual, es realitza entre mitjans del primer curs i inicis del segon curs del batxillerat.

L’alumnat pot proposar el seu tema de recerca o pot escollir un dels proposats per cada departament. Cada alumne està tutoritzat de manera individual o per parelles per un docent del centre. El primer trimestre de 1r de batxillerat s’expliquen les eines i estratègies que poden fer servir per l’elaboració del treball.

Podeu trobar tota la informació sobre el treball de recerca a la nostra pàgina web pàgina web del Treball de Recerca

Dates d’entrega dels treballs de recerca 23-24

Lliurament de l’INFORME DEFINITIU per revisió                                                  3r TRIM – 1r BATX. – 28 ABRIL

Retorn de l’INFORME DEFINITIU i COMENÇAMENT del TR pròpiament dit       3r TRIM – 1r BATX. – 5 MAIG

Entrega d’un ESBORRANY de la part teòrica i PRESENTACIÓ de la part pràctica/experimental       3r TRIM – 1r BATX. – 23 JUNY

Devolució o enviament de l’esborrany corregit (PART TEÒRICA)                         3r TRIM – 1r BATX. – 30 JUNY

Desenvolupament de la part pràctica                                                                     ESTIU

Entrega de l’ESBORRANY del TR per a la seva revisió                                         1r TRIM – 2n BATX. –  27 OCTUBRE

Lliurament de l’ORIGINAL enquadernat del TR a oficines (per registre d’entrada)
i una còpia digital (PDF) al correu del/de la tutor/a                                                 1r TRIM – 2n BATX. –  4 DESEMBRE

Presentació EXPOSICIÓ oral                                                                                  2n TRIM – 2n BATX. – 18/19 DESEMBRE
—————
RECUPERACIÓ TREBALL DE RECERCA                                                            2n TRIM – 2n BATX. – ABRIL

Premis, certamens i concursos:

Es potencia la incorporació a programes com “Joves i Ciència“, “Bojos per…“, “Programa ARGÓ“, “Jóvenes Investigadores”, “Exporecerca” o “Batx2Lab” que aposten també per una excel·lència en la metodologia científica.

En aquest enllaç hi trobareu recollides totes aquestes participacions i/o reconeixements, en format de notícia, que el nostre alumnat ha tingut al llarg dels anys com a un petit homenatge de la feina ben feta.

Alguns treballs premiats en generacions anteriors:

Karen Roiz Entre mussols, capes i municions: una família, dos bàndols”. La guerra civil a Bejes (Cantabria) Tercer premi al Certamen de Jóvenes Investigadores 2020
Júlia Garcia Anatomia i fisiologia de l’escoliosi: visió multidisciplinar d’un cas real Participació a l’Exporecerca Jove 2022
Nerea Duran Matemàtiques i evolució humana: anàlisi craneométrico, maxil·lar i dental utilitzant GeoGebra Menció d’honor Ciencia en Acción 2020
Carla Castells, Magali Sedano i Martina Rosique Antibiòtics naturals vs artificials: com actuen davant els microorganismes? Menció d’honor Ciencia en Acción 2020

Tutoritzats per Ivan Nadal.

Treballs de recerca presentats en edicions anteriors tant d’alumnes d’ESO com de Batxillerat:

• Aigües embotellades: estudi de la seva composició química i la seva relació amb la geologia del terreny d’origen. Creació d’una app per usuaris d’aquestes aigües – Autores: Marina Navarro i Mara Sánchez. Curs: 2n ESO – VÍDEO / INFORME.
  • Disseny i creació d’una balança que funciona amb aigua – Autores: Víctor Cerdán, Aitor Castro i Gabriel Samper. Curs: 2n ESO – VÍDEO / INFORME.
  • Hi havia una vegada… una història enverinada: Anàlisi del conte original de la Blancaneus i les seves adaptacions – Autor: Xavier Caballero. Curs: 2n Batxillerat – VÍDEO / INFORME
  • La llúdriga ha tornat! Estudi de l’evolució de les llúdrigues al riu Congost i del seu comportament en captiveri – Autor: Jordi Granero. Curs: 2n Batxillerat – VÍDEO / INFORME.
  • Projecte PODI (Prehistòria Oberta, Diversa i Inclusiva). L’evolució humana com a punt de partida per a conèixer-se a un mateix i a la nostra societat – Autora: Nerea Duran. Curs: 2n Batxillerat – VÍDEO INFORME.
  • Estudi de la resistència bacteriana envers els antibiòtics: anàlisi i comparació de la resistència bacteriana amb antibiòtics sintètics i naturals – Autores: Carla Castells, Martina Rosique i Magali Sedano. Curs: 2n Batxillerat – INFORME / PRESENTACIÓ.
  • El món del ciclisme de competició: estudi i anàlisi de diferents paràmetres relacionats amb el/la ciclista – Autora: Sandra Artigas. Curs: 2n Batxillerat – INFORME PRESENTACIÓ.
  • Alzheimer: estudi i anàlisi de diferents paràmetres relacionats amb el cervell humà i l’Alzheimer – Autor: Marc Gordi. Curs: 2n Batxillerat – INFORME PRESENTACIÓ.
  • La depressió a través de la pròpia experiència: sóc culpable? Per què em sento així? Per què jo? Realment el què sento és real? – Autora: Laia Arredondo. Curs: 2n Batxillerat – INFORME PRESENTACIÓ.
  • Un viatge per la ment de l’assassí: estudi i anàlisi dels diferents tipus d’assassins i els seus comportaments – Autora: Alicia Zambrano. Curs: 2n Batxillerat – INFORME PRESENTACIÓ.