Treballs seleccionats al Nobel junior de l’aigua i a la final espanyola de l’EduCaixa Challenge

La propera setmana dos treballs participaran en dos esdeveniments relacionats amb recerca:

8 maig: l’alumna Marina Navarro, de 2n de Batxillerat, que va participar a la passada Exporecerca Jove, ha estat seleccionada entre els 3 treballs finalistes estatals de l’anomenat premi Nobel junior de l’aigua, el Junior Water Prize, pel seu treball de recerca titulat Etologia de la tortuga babaua: estudi del seu cicle vital en relació amb la contaminació marina per plàstics. El presentarà a la seu de la Fundación Aquae, a Madrid el proper dimecres dia 8 de maigal llarg de tot el matí i no podrà, doncs, assistir a classe. En cas de ser seleccionada, representarà a Espanya a l’edició internacional de Junior Water Prize que tindrà lloc el mes d’agost a Estocolm, Suècia, en el marc de la Setmana de l’Aigua (Water Week) on també es donarà el Water Prize, el considerat Nobel de l’aigua.

8-11 de maig: les alumnes Paula Ballester, Victòria Hernández i Clàudia Nogales, alumnes de 3r d’ESO, en el context del premi que van tenir a la passada Exporecerca Jove, participaran a la final espanyola de l’EduCaixa Challenge (Campus Barcelona), que tindrà lloc entre els dies 8 (dimecres tarda) i 11 de maig (dissabte matí) a les seus del CosmoCaixa i l’hotel Alimara (Barcelona), en format de tancada. Igualment que en el cas anterior, faltarien a classe els dies 9 i 10 de maig. El treball que van realitzat i presentar es titula Projecte RCS: l’ús de la IA per a ajudar a separar residus. En cas de ser un dels projectes seleccionats, aniran a un viatge formatiu a Boston i Nova York a principis de juliol (finalistes premiats) o a Berlin a l’octubre (accèssit).