Participació / assistència al I Congrés CEBUIC

El passat divendres dia 7 de juliol, dos alumnes de l’institut, en Martí Casals de 4t de l’ESO i en Victor Cerdán de 1r de Batxillerat, van participar i/o assistir al I Congrés d’Estudiants de Biomedicina de la UIC, al Campus de Sant Cugat.
En Victor i el Martí, a la seu de la Facultat de Ciències de la UIC
En Martí va explicar, juntament amb l’Ivan Nadal, les activitats proposades al taller Biomedicina i robòtica educativa a l’alumnat de diferents cursos del grau de Ciències Biomèdiques de la UIC. El seu objectiu va ser apropar la robòtica educativa, i en particular, l’ús dels robots Ozobot, a l’aprenentatge del funcionament fisiològic d’alguns fluids i/o molècules químiques presents al cos humà, com el circulatori, el respiratori, el digestiu i l’excretor. Per això, l’alumnat assistent va haver de proposar i crear un circuit on el robot representava un flulid (sang o aire, entre d’altres), sota una base d’un dibuix de cada un dels aparells associats i la col·locació en els llocs adequats d’una sèrie de targetes informatives. Es va dividir en dues sessions, amb un total d’uns 30 alumnes assistents.
62003cd7-72c2-4652-b686-81963e1a31ab.jpg
L’Ivan Nadal, presentant el taller a l’alumnat assistent (1r grup)
En Martí en un moment de la realització del taller (2n grup)
6d31287f-efdc-4688-9a95-487f4dfb7e90.jpg
Resultat d’un dels circuit realitzats
Aquest taller va acabar amb una presentació d’un contingut d’anatomia humana amb l´ús d’ulleres de RV.
D’altra banda, el Victor va assistir a dues conferències que es realitzaven, una sobre oratòria i una segona sobre com publicar en revistes científiques, dos dels aspectes que poden ajudar a fer un bon treball de recerca.
La seva participació / assistència va ser possible gràcies a les gestions realitzades per una de les persones organitzadores del congrés, la Yaiza Moreno (estudiant de darrer curs del grau i antiga alumna de l’Ivan Nadal), que va venir unes setmanes abans a fer una xerrada sobre el grau de Ciències Biomèdiques i va presentar aquest congrés a l’alumant de Biomedicina de 1r de Batxillerat.
WhatsApp Image 2023-04-13 at 15.43.34.jpeg
La Yaiza en un moment de la seva presentació