Participació a l’Exporecerca Jove

Des de dimecres fins dissabte de la passada setmana dos treballs, amb quatre alumnes, de l’institut han participat a l’Exporecerca Jove. A llarg d’aquest temps han estat exposant els continguts davant de visitants, molts d’ells alumnat i professorat de centres escolars, i jurats per ser avaluats.

Grup de l’institut participant: Haslly, Martina, Laura i Víctor.
Visió general de l’Exporecerca Jove.

Són els següents:

• Categoria A. Autores: Laura Pont, Martina Zurano i Haslly A. Tapia (2n ESO). Tutora: Laura Montplet (en el marc de la matèria optativa de Recerca): Estudi de la germinació i creixement de les llenties en diferents substrats i adobs. També han fet un sistema de reciclatge dels lixiviats líquids per utilitzar-los en un cultiu hidropònic i així estalviar aigua.

Estand de la Haslly, la Laura i la Martina.
Presentant el seu treball.
  • Categoria C. Autor: Victor Cerdan (1r Batxillerat). Tutor: Ivan Nadal (en el marc dels treballs de recerca de Batxillerat): Disseny i creació de ginys (balança que funciona amb aigua) i materials tecnològics educatius (joc de taula i escape room de la volta al món de Charles Darwin) adaptats a persones amb diversitat sensorial.

Estand del Víctor.
Explicant el treball a visitants

Finalment, i després d’una gran experiència, el treball d’en Víctor va tenir un dels Premis de la Societat Catalana de Tecnologia que implica ser publicat en el web d’aquesta filial de l’Institut
d’Estudis Catalans així com una visita a les instal·lacions d’una facultat, a seleccionar per l’alumne, de la UPC.

Dos moments de l’entrega del diploma acreditatiu del Premi Societat Catalana de Tecnologia

Com sempre, felicitats per la feina i l’esforç realitzat al llarg de tot aquest temps (preparatius i fira) i esperem veure’ns a la propera Exporecerca Jove en la seva 25ena edició.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *