Som campions dels campaments d’innovació del Vallès Oriental – Maresme!

Més de 50 alumnes de quatre centres d’FP de participen en els campaments d’innovació del Vallès Oriental – Maresme

● Els centres Ins Manolo Hugué de Caldes de Montbui, Ins Thos i Codina de Mataró, Ins Carles Vallbona de Granollers han organitzat els FP Challenge, la hackathon per treballar en la ideació i cerca d’una proposta de valor vàlida d’un repte.
● El repte, relacionat amb l’economia social i solidària, ha estat proposat per l’entitat del Banc del Temps de Mataró
● Aquest esdeveniment compta amb el suport de Caixabank Dualitza.

Vuit alumnes del centre Ins Carles Vallbona, han captivat el jurat i han aconseguit idear la solució guanyadora del repte “creació d’un banc del temps”, que ha proposat l’entitat Banc del temps de Mataró.

Un total de 57 estudiants d’FP han treballat en 8 grups gràcies a uns cubs de grans dimensions que els hi permetia seguir la metodologia design thinking per donar la millor solució al repte presentat.

Per a Pedro Caro, responsable del programa EmprènFP de la Direcció General de Formació Professional del Departament d’Educació, “aquestes hackathons possibiliten la generació de sinergies entre l’alumnat de diferents centres i famílies professionals alhora de resoldre reptes socials o relacionats amb els ODS30’ proposats per empreses o entitats del nostre entorn”.

Aquestes sinergies activen, estimulen i construeixen coneixement a través de la metodologia Design Thinking, una metodologia per treballar els reptes i problemes que sorgeixen a les empreses a base de creativitat, multidisciplinarietat i treball en equip.