Primer Club de Lectura a 2n d’ESO

Abans de marxar de vacances, alguns alumnes de 2n d’ESO van participar, de manera voluntària, al Club de Lectura organitzat conjuntament amb la Biblioteca de Banyoles.
El llibre que hem estat llegint i que vam comentar a la trobada amb en Xavi Garcia ha estat Un fill d’Alejandro Palomas. La novel·la, guanyadora del Premi Joaquim Ruyra el 2014, aconsegueix emocionar tots els seus lectors, adults i joves i dona peu a poder parlar de temes com l’amistat, la relació pares i fills, el dol… Està narrat en primera persona per les diferents veus protagonistes de la història, aspecte que aconsegueix que els lectors empatitzem amb els personatges.
La majoria dels alumnes que hi han participat han coincidit a dir que és un llibre que els ha emocionat, que a mesura que anaven avançant en la lectura anava creixent la intriga per saber el desenllaç i algunes de les seves reflexions han estat d’allò més interessants.
Com que l’experiència ha estat positiva, ja estem preparant un segon Club de Lectura per fer de cara a finals del segon trimestre i el farem amb la segona part d’aquesta història, Un secret.