Teatre 4t d’ESO, una vida robada

Un any més l’alumnat de l’optativa d’Arts Escèniques de 4t d’ESO presenta el seu espectacle teatral davant del públic. Enguany, han creat una obra de teatre de creació propia anomenada “Una vida robada”.
La representació serà aquest divendres dia 17 de maig a les 20.30h al Teatre Municipal de Banyoles. Podeu aconseguir entrades a 1€ a consergeria.
Sinopsi:
Una obra de creació col·lectiva inspirada en la pel·lícula “El show de Truman”. Un programa televisiu grava 24 hores la nostra protagonista, sense que ella ho sàpiga. Li han robat la vida… Tot plegat és un muntatge per aconseguir ser el programa amb més audiència.
Aquest dimecres dia 16 de maig també tindran l’oportunitat de participar a la Mostra de Teatre de Blanes d’instituts públics de les comarques gironines. Els desitgem molta sort!

Escoltem òpera al Liceu

Aquest dissabte 11 de maig els alumnes de primer del batxillerat d’Arts Escèniques, Música i Dansa vam assistir a l’assaig general de l’òpera El pescador de perles de Bizet, després d’haver descobert algun racó de Barcelona com el Palau de la Música Catalana. Un cop al Liceu, ens esperava un muntatge de l’òpera de la jove directora holandesa Lotte de Beer que va fer una aposta molt innovadora per tal d’arribar a un públic jove. Va traslladar l’acció a un reality show a l’estil de Supervivientes i això ho va fer molt atractiu i interessant. A la mitja part, al Saló dels Miralls, vam trobar el músic Ramon Gener i ens vam poder fer una foto amb ell. Va ser un dia molt maco gaudint de l’òpera francesa i de l’art modernista.

Nova edició del tradicional concert de primavera

Aquest divendres 10 de maig l’alumnat de 1r i 2n d’ESO i el de l’optativa de música de 4t d’ESO ens van oferir el concert de primavera. Primerament, a les 7 de la tarda, els alumnes de primer d’ESO ens van oferir una mostra important del repertori treballat a les classes de música on s’hi van incloure peces de la Cantata UAP que enguany girava al voltant de l’holocaust nazi. A les 8 del vespre va ser el torn dels alumnes de 2n d’ESO i els alumnes de l’optativa de 4t d’ESO, que ens van oferir un repertori relacionat amb el tema del feminisme convidant-nos a fer una reflexió seriosa sobre la temàtica de moltes de les cançons que escoltem cada dia, cançons que massa sovint tenen un caràcter sexista i fins i tot, violent.
Novament els alumnes del Brugulat han demostrat que la música és una gran eina educativa, no només pels avantatges intel·lectuals que suposa el seu estudi, sinó també per la gran capacitat de reflexió social que es pot treballar a través seu.

Voyage, voyage!!! Le séjour à Aubenas

Du 6 au 10 mai, les élèves de français de 3ESO et 4ESO, une quarantaine au total, ont vécu l’expérience de l’échange scolaire. Nous avons séjourné à Aubenas (Ardèche, France). Chacun était logé chez son/sa correspondant/e français/e, en partageant les soirées avec la famille d’accueil.
Pendant la journée, un programme d’activités nous a été offert par leurs professeurs : visites des grottes superbes (Orgnac et Chauvet), villages pittoresques, randonnées et pique-niques au bord de la rivière Ardèche, compétitions sportives, … Bref, on s’est bien régalé.
Vivement les échanges! Une expérience inoubliable!

L’alumnat de 2n i 3r d’ESO participa al Ciència entre tots

Aquest dissabte 4 de maig uns alumnes de 2n i de 3r d’ESO vam participar a la trobada a Girona de “Ciència entre tots”. En aquesta trobada cada institut treballa i fa uns experiments relacionats amb diferents temes i els exposa.
En el cas de 2n d’ESO, vam parlar sobre la llei de Hooke relacionada amb l’elasticitat, vam fer diferents experiments i vam buscar informació. Els de 3r d’ESO van preparar diferents experiments de química. Llavors el dissabte, a Girona, els vam ensenyar i explicar a l’altra gent en què consistien i nosaltres vam poder veure les investigacions dels altres. Ens ho vam passar tots súper bé i ens va semblar una manera diferent d’aprendre i de conèixer més sobre la ciència.

L’alumnat de 4t d’ESO finalitza el procés orientador

Aquest 2 i 3 de maig passats l’alumnat de 4t d’ESO va culminar el projecte d’orientació. Aquest és un projecte que pretén concloure tot el treball que s’ha anat fent durant els cursos de 3r i 4t en relació a l’orientació acadèmica. Els alumnes han creat un portafolis on hi consten reflexions i activitats a partir de la pregunta: I després de l’ESO, què? Hi ha activitats relacionades amb les intel·ligències múltiples, l’autoconeixement, el món laboral i el món de la formació professional o universitari. És una època de presa de decisions i cal que els alumnes estiguin acompanyats per poder fer una tria conscient, reflexionada i coherent.
El projecte va culminar amb la Jornada d’Orientació que va consistir en l’assistència a taules rodones escollides prèviament. En aquest espai els alumnes van poder conversar, preguntar i escoltar les impressions d’exalumnes del Brugulat que ara cursen estudis postobligatoris de batxillerat o cicles formatius.
Agraint la col·laboració de tots aquells que hi van col·laborar, esperem que els alumnes trobin la millor orientació cap al seu futur que, ara sí, comença a ser immediat.