Els alumnes de 4t d’ESO descobreixen les seves arrels

Els dies 3, 4 i 5 de desembre, tots els alumnes de 4t d’ESO han participat del projecte interdisciplinar Descobrim les nostres arrels. Aquest projecte té l’objectiu d’identificar i valorar les identitats del nostre entorn per aprendre així a respectar la diversitat dels nostres orígens com a enriquiment i valor afegit al procés d’aprenentatge. En primer lloc, vam animar-los perquè busquessin les seves arrels i les transformessin en un arbre genealògic per comprovar els orígens de cadascú. Després es van agrupar en equips cooperatius amb l’objectiu de fer recerca sobre els àmbits que els interessés descobrir de cada orígen: Gàmbia, Andalusia, Marroc, Honduras, Finlàndia, Romania, etc.
I finalment, van fer unes exposicions orals fantàstiques, originals i interactives, de les quals vam poder gaudir tots i totes. De ben segur que, amb aquest projecte, tots plegats ens emportem unes quantes descobertes sobre els llocs de procedència dels nostres companys i companyes. Aprofitem per donar les gràcies a tots els familiars que van venir a compartir les seves vivències amb els alumnes.

Cooking Girona ens explica el seu projecte

El dia 22 de novembre, per la matèria d’emprenedoria, ens van venir a fer una xerrada els representants de Cooking Girona, per explicar-nos en què consisteix la seva empresa i el que fan diàriament. Aquesta cooperativa ocupa el pis principal del Palau Sambola, un edifici d’origen medieval al cor del Barri Vell de Girona. També tenen un segon local a la Plaça de la Independència. Són un col·lectiu de professionals que comparteixen un espai, uns serveis i alguns projectes comuns. S’organitzen de manera cooperativa i prenen les decisions de manera assembleària. A més de tirar endavant les seves empreses, estan units per un projecte comú: generar i acollir tot tipus d’iniciatives creatives, emprenedores, culturals i socials d’esperit col·laboratiu.
Són una cooperativa de més de 30 emprenadors i emprenadores que, arran de compartir un mateix espai, han crescut individualment i col·lectivament. Compten amb professionals de sectors molt diversos, la qual cosa els ha permès intercanviar coneixements entre ells i establir sinergies per tal de poder donar resposta a les demandes professionals que els arriben des de qualsevol àmbit. Llegir més»

L’alumnat del CFGS d’Administració i Finances assisteixen al Reinventa’t

[
Els alumnes del mòdul DUAL de 2n curs del CFGS d’Administració i Finances han assistit avui dimecres 28 de novembre al fòrum “Reinventa’t 2018” que ha tingut lloc al Palau de Congressos de Girona.
Les xerrades i els panells s’han desenvolupat al llarg de tot el matí i hi han assistit més de 20 experts col·laboradors d’empreses molt diverses. Tots ells han aportat el seu punt de vista i la seva experiència empresarial centrant-se en la Quarta Revolució Industrial de la tecnologia i la digitalització, per tal que les empreses siguin innovadores i competitives.
Durant les xerrades, s’ha parlat de la importància de la innovació, de l’aplicació de les noves tecnologies a les empreses actuals, del seu valor afegit i de la seva missió empresarial, sobre quines inquietuds tenen cap al seu negoci, com s’han adaptat als canvis tecnològics, com els implementen, quina és la seva cultura empresarial, la conciliació entre l’ètica empresarial i els beneficis, de quina manera emprendre en un entorn de canvis i els negocis disruptors i la importància del factor humà en aquesta quarta RI.

Xerrada amb un emprenededor, Marc Sarquella

El dia 9 de novembre va venir en Marc Sarquella, un exalumne de l’institut Josep Brugulat, emprendedor, que treballa a ÀCID i va fer una xerrada sobre la seva vida. Ens va explicar totes les dificultats que va tenir en els estudis perquè no acabava de trobar el seu lloc en l’educació tradicional i va recórrer a un altre sistema. Gràcies a no seguir el mètode d’educació tradicional, però no renunciar a formar-se, va aconseguir acabar els estudis de disseny gràfic i enginyeria industrial. Ens va explicar que no fa falta seguir un mètode tradicional per arribar a ser un gran emprenedor.

Text escrit per l’alumnat d’emprenedoria de 4t d’ESO

Els alumnes d’arts escèniques a l’escola bressol La Balca

Dimarts 20 de novembre, els alumnes de primer de batxillerat de la matèria de llenguatge i pràctica musical, van anar a l’escola bressol La Balca per tal de poder fer un tast musical amb els nens de l’escola, aprofitant la setmana de Santa Cecília (patrona de la música). Els alumnes de batxillerat van cantar 4 peces i després ho van arrodonir amb repertori tradicional català infantil. Va ser un matí molt agradable i entranyable.
Tant els petitons de La Balca, com els nostres alumnes van gaudir molt.