Participem a l’Steam-fòrum

Els alumnes de l’optativa de física i química de 4t d’ESO van participar aquest divendres 14 de febrer a  l’STEAM-FÒRUM: una jornada en la qual els  noies i nois   van viure com a protagonistes l’aventura de la ciència i la tecnologia en primera persona i se’ls va oferir una nova visió de les àrees cientificotècniques.
Les activitats en què van poder participar els alumnes estaven inspirades en cinc temàtiques fonamentals: la biologia, la física, la química, les matemàtiques i la tecnologia. Pel que fa a les matemàtiques es va treballar l’estadística de manera participativa i van poder formar part d’un ball de funcions; en biologia es podia descobrir el culpable d’un crim a partir de l’ADN i van veure com equivocar-se en formar una proteïna pot tenir conseqüències fatals; en física van conèixer els fonaments físics de la música i van mesurar energies i moments en xocs a gran escala;  van viure en directe la química a la cuina i van mesurar com en són d’àcids alguns materials, i en tecnologia  van poder comprovar la quantitat d’informació que es pot treure del vol d’un avió de paper i comprovar, mentre ballaven, com canviava l’acceleració dels seus moviments.
Tot això preparat i conduït per un grup de professors i estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTECH.