I Jornada de Traducció, al Brugulat

Divendres passat es va celebrar la I Jornada de Traducció, un acte coorganitzat pel Departament d’idiomes i el de català. Els alumnes de batxillerat van poder gaudir de la presència de dos traductors professionals, en Marc Rubió (traductor literari, de l’anglès al català) i la Bethan Cunningham (traductora cultural, del català a l’anglès).

La jornada va consistir en una profitosa conversa, guiada per les preguntes aplegades pels estudiants, sobre aspectes diversos de l’ofici de traductor (concepcions i discursos al voltant de la traducció, condicions laborals, eines, rols de la intel·ligència artificial, etc.), i, posteriorment, en un taller pràctic. Els assistents van poder experimentar, amb acompanyament professional, els reptes i les possibilitats de l’art de traduir.

“Last Friday, the 1st Translation Day was held at INS Josep Brugulat. The event was co-organized by the Catalan and Foreign Language Departments. Batxillerat 2n year students were invited to attend a talk given by two professional translators: Marc Rubió, a literary translator from English to Catalan; and Bethan Cunningham, a cultural translator from Catalan to English.

The Day consisted of a fruitful conversation, guided by the questions previously and meticulously selected by the students about their professional life (working conditions, tools, artificial intelligence, etc.), and, subsequently, a Translation Workshop with the professional guidance of Marc Rubió. Attendees were able to experience the challenges and possibilities involved in the art of translation first hand.”