Èxit rotund de la Cantata per la Pau 2020

Després de preparar durant tot un trimestre la Cantata per la Pau, 45 alumnes de primer d’ESO en el cor gran i 6 alumnes, en el cor de cambra van participar a la UAP 20.
Aquest any hem decidit actuar a la ciutat de Figueres. Els assajos del cor de cambra han estat dirigits per la Montse Andreu i per la Maria Company, exprofessora de música de la casa. I en el cor de cambra hi han participat en Ferran Plana, l’Afra Casadevall, la Fiona Barrachina, la Júlia Irvine, la Meritxell Masdevall i la Martina Viñolas. Tots ells han fet  una interpretació espectacular.
Tothom va coincidir a dir que va ser una cantata molt bonica, que tots van cantar molt bé i que l’escenografia d’aquest any va ser molt impactant. El tema era Galileo Galiei: Fe, raó i ciència.
Galileo Galilei, seguint els ensenyaments de Nicolau Copèrnic, va establir les bases del model astronòmic heliocèntric que desplaçava la Terra del centre de l’univers (geocentrisme) i la situava girant al voltant del Sol, com la resta de planetes. Aquest canvi de paradigma va suposar una ruptura radical amb el sistema establert, perquè atemptava contra les posicions antropocèntriques que creien que l’home era el centre de l’univers per la gràcia de Déu.
Aquesta nova edició  de la Cantata per la Pau ha reunit joves cantaires d’una cinquantena d’instituts de les comarques gironines. Dirigit per Mercè Rigau i Mon Bover, l’espectacle s’ha representat en onze funcions al Teatre Municipal de Girona del 29 de gener al 5 de febrer.