En construcció

Ja fa uns anys que l’INS Josep Brugulat participa en el Bòlit Mentor. En aquest projecte, un artista proposat pel Centre d’Art Contemporani de Girona fa una estada al centre i treballa amb els alumnes en el disseny d’una exposició conjunta. El curs passat, amb el projecte ‘En Construcció’, s’analitzava el tema de la identitat i es va plantejar com un joc de conceptes que s’entrellacen i es complementen. Al llarg dels mesos de residència als instituts (tardor 2019 i hivern 2020), les artistes van treballar cadascuna d’elles amb un grup diferent: Mireia Ferron amb 4rt ESO (Institut Santiago Sobrequés); Azucena Moya amb 1r Bat. Artístic (Institut Josep Brugulat) i Ingrid Riera amb 4rt ESO (Institut Carles Rahola).

L’objectiu comú era conèixer un grup d’estudiants i fer recerca entorn la pregunta: qui sóc? utilitzant l’art com a eina. Per arribar a respondre una pregunta tan complexa, cada artista per mitjà de la seva disciplina va proposar un seguit d’exercicis individuals i col·lectius obrint espais de diàleg i de creació. I el joc va ser precisament un dels pilars de tot aquest treball: conèixer-se i descobrir-se mitjançant l’atzar i la cooperació, creant un ampli ventall de possibilitats, un trencaclosques comú.

L’arribada del COVID-19, que va provocar la suspensió de l’activitat docent i el tancament dels equipaments culturals, va fer que les obres realitzades conjuntament pels estudiants i les artistes no es poguessin completar i que el projecte expositiu no es pogués dur a terme al mes de maig, tal i com estava previst. Per aquest motiu es va reformular la proposta creant una plataforma virtual que es va convertir en un gran recull d’idees latents i la qual es van desenvolupar en línia mitjançant la següent web (clic aquí)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>