Setmana de la Ciència, al Brugulat

Amb l’entrega de premis del XVI Concurs de Fotografia Científica, es van concloure les activitats que des del Departament de Ciències Experimentals s’han organitzat aquest mes de novembre en el marc de la Setmana de la Ciència.  Els alumnes d’ESO i de batxillerat han participat en diferents propostes organitzades pel Grup de Ciències del Pla de l’Estany, format per professors dels quatre instituts de la comarca i pels Serveis Educatius.

Enguany la Setmana de la Ciència s’ha organitzat entorn de la figura de Rosalind Franklin i els alumnes han participat en el concurs de cartells, en la marató fotogràfica, en una xerrada a càrrec la científica Marina Roldan “La edad de oro del ADN” i en el concurs de fotografia científica del centre sota el lema de “Vida”.
Totes aquestes activitats han servit per donar a conèixer entre els alumnes la figura de Rosalind Franklin, que va ser qui va obtenir per primera vegada les imatges de l’ADN utilitzant la tècnica de Raigs X. La seva figura ha estat injustament considerada perquè, uns anys més tard, Crick, Watson i Wilkins van guanyar el premi Nobel pels seus descobriments sobre l’estructura molecular dels àcids nucleics obviant el paper clau que havia tingut el treball de Rosalind. Ara, però tenim clar que ella va ser qui va aconseguir el material que va permetre la descoberta.
Un any més, un munt d’activitats per mirar les ciències des d’una altra perspectiva.