Els alumnes de 1r de batxillerat participen als Matins de la Química a la UDG

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.
Els alumnes de 1r de batxillerat de química van participar als “Matins de la Química” que organitza cada any el departament de química de la UdG. L’activitat està destinada a promoure les diferents parts de la química, com a ciència experimental que envolta l’activitat diària de la societat.
La sessió va constar d’una conferència d’uns 30 minuts en la que el Dr. Josep Duran va fer una xerrada sobre el nitrogen i els seus compostos i que va anar acompanyada d’alguns experiments espectaculars amb nitrogen líquid.
Seguidament els alumnes van fer una visita guiada pels diferents laboratoris de recerca de química i se’ls va explicar la feina dels científics i dels professors que hi treballen.
Després de tot això va arribar el moment de posar-se la bata i les ulleres i entrar als laboratoris a fer les pràctiques: identificació de vi comercial, vi casolà i most; convertir una moneda de coure en “plata” i després en “or”; identificar el component actiu d’un medicament per cromatografia i finalment dissenyar molècules amb l’ordinador.
Va ser una jornada molt profitosa.