Premi Baldiri Reixach per a la instal·lació artística de 2n de batxillerat

Amb la voluntat que les arts transformin l’educació, la Fundació Carulla, com cada any, concedeix els premis Baldiri Reixac als millors projectes i experiències educatives.
Enguany ens hi vam presentar amb la instal·lació artística que havíem preparat a l’octubre per a la Ruta de l’Art de Castelló d’Empúries i, finalment, hem guanyat !!!!

Aquest projecte fou dissenyat per les alumnes de 2n de batxillerat d’enguany a finals del curs passat dins la matèria de Projectes artístics, però no fou fins a principis d’aquest curs quan realment vam portar-ho a terme. També hi van participar les alumnes de Cultura audiovisual amb unes cinotípies fetes a partir de fotografies antigues unes amb d’altres fotografies més experimentals.
El títol de la intervenció artística fou Rentar i cantar, parlar, guardar, callar i cuidar fent referència a la importància de les feines tan poc valorades i sempre adjudicades a les dones com són la criança, la cura dels fills i les feines domèstiques. En aquest cas en concret, vam reflexionar entorn al que comportava passar-se tantes hores rentant la roba, com podia ser una manera de relacionar-se i compartir estones amb altres dones ja que cap dona tenia accés a cap feina fora de casa. Ens vam aturar també en fer una valoració sobre com ha canviat el consum de roba, ja que abans tenien poques peces i ara ens canviem contínuament i vam buidar dades objectives (salaris i preus de producció de la roba a països asiàtics) en uns miralls que també van formar part de la instal·lació.
En fi, fou un projecte llarg però enriquidor i va concloure amb l’excursió i muntatge per part de totes les alumnes de 2n de batxillerat artístic plàstic a Castelló d’Empúries, dins de la Ruta de l’Art, on també participaven els alumnes de l’últim curs de Belles Arts i molts altres artistes. Per tant, fou una experiència en què el treball fet a l’aula va prendre una nova dimensió i va entrar en contacte amb el públic.
Enhorabona a totes les alumnes del batxillerat artístic plàstic! Sou les millors!