Visita a la Fundació Alícia

El passat 12 de febrer a les 8h del matí els alumnes de 3r ESO ens preparàvem per pujar a l’autocar, tots menys els que van anar a l’intercanvi amb Alemanya. Anàvem d’excursió cap al  Món St. Benet (St. Fruitós de Bages) a la fundació Alícia (Alimentació i Ciència).

Quan vam arribar vam esmorzar, tot coneixent els voltants de l’edifici, i a les 11:30h vam entrar i ens van donar la benvinguda. Ens van fer una breu presentació sobre l’alimentació i ens van ensenyar la piràmide dels hàbits saludables.

Seguidament ens van explicar els plats que hauríem d’elaborar en grups. Quan ens vam posar en grups vàrem fer un concurs de preguntes sobre l’alimentació i qui contestava primer podia escollir la recepta que cuinaria amb el seu equip. Quan cada grup ja havia escollit una recepta vam començar a cuinar amb els ingredients que ens havien donat.

Cada membre de l’equip s’encarregava d’alguna cosa: tallar, fregir, rentar…etc. Mentre cuinàvem, aproximadament cada 5 minuts sonava una alarma i una persona de cada equip havia d’agafar el seu instrument o estri i respondre la pregunta que es plantejava, si la responia bé guanyava un topping: xocolata, mel, canyella…

Va ser una sortida força enriquidora i especial.

Redacció: Aya Baghal.

Fotografia: Clàudia Roig