CANVIEM EL TIMBRE DE L’INSTI!

Que la música ens acompanyi! La COMISSIÓ PER LA CONVIVÈNCIA volem millorar el benestar de la nostra comunitat educativa i us proposem la iniciativa PLAYLIST FOR DEMOCRACY.

Per saber-ne més cliqueu les imatges.

Confinat els grups de 1ESO B i C i 4rt ESO B i D

Arran de l’aparició d’un cas positiu de Covid19 entre estudiants de 1r ESO B i C, 4rt ESO B i D  s’han aplicat les instruccions del Departament de Salut i Educació. Es farà un cribratge a tots els alumnes d’aquest grup per detectar possibles casos asimptomàtics i s’ha aplicat el confinament a casa fins el dia 18 d’abril (1r ESO) i 19 d’abril (4 ESO).

Les famílies n’estan informades i durant els dies que duri el confinament, el centre posa en marxa immediatament el Pla de docència virtual, de manera que els alumnes confinats tindran classes virtuals i activitat acadèmica de totes les assignatures.

Aprofitem l’ocasió per repetir un missatge de precaució, higiene i responsabilitat a l’hora de portar la mascareta, de rentar-se les mans i de mantenir distància de seguretat entre les persones. La nova variant del virus és molt més encomanadissa i cal estar molt alerta!

El dilluns 19 d’abril els grups de 1r d’ESO i el dimarts 20 els grups de 4t d’ESO s’incorporaran a la docència presencial ja que hauran complert el temps de confinament estipulat.

El professor Josep M. Solà es jubila

Després de gairebé tres dècades impartint la docència de l’assignatura de Llengua i literatura catalanes a l’Institut Alexandre de Riquer, el professor Josep M. Solà ha arribat al moment de la jubilació. La seva tasca ha estat llarga i fructífera i aquest llegat ha quedat imprès de manera individual en cadascun dels alumnes que ha tingut a classe i en els companys amb qui ha compartit les tasques acadèmiques i organitzatives durant aquesta carrera docent. Tota l’experiència en el nostre centre ha quedat plasmada en el quadre que ha realitzat la Gemma Aurich i que va ser l’obsequi d’agraïment que des de l’Institut li vam fer el dimecres dia 24 de març.

Et desitgem, Josep Maria, un temps ben ple.

Concurs Carnestoltes 2021

Avui comença el concurs de Carnestoltes 2021 i el grup guanyador serà premiat amb un esmorzar a la cantina!
A l’Instagram del centre (@alexderiquer) trobareu a les històries i a la carpeta de destacades les fotografies dels grups que han participat; mireu-les i trieu quina és… Llegeix més»

La Biblioteca continua obrint cada dia

Després de conèixer la notícia que l’Ajuntament de Calaf, de manera unilateral, després de 25 anys, es desentenia, es retirava i deixaria de contribuir econòmicament al servei de Biblioteca pública al municipi, entre la comunitat educativa i la població en general va sorgir la preocupació per les conseqüències d’aquesta decisió.

Des del propi Institut i l’AMPA sempre hem entès que Biblioteca de Calaf és un servei essencial, especialment per als nostres estudiants, però també per a tota la població en general, ja que aquesta és l’única biblioteca pública en 30 km a la rodona. Llegeix més»

PURIFICADORS D’AIRE A LES AULES

Per tal de garantir la màxima qualitat i netedat de l’aire de les nostres aules i pensant que a l’hivern a causa del fred que farà no podríem obrir les portes i finestres per ventilar tant com seria desitjable, el centre ha decidir equipar les aules de les assignatures comunes amb uns purificadors d’aire que garanteixen la ventilació, la renovació i la desinfecció de l’aire que respirem.

Aquesta ha estat una inversió important, però ens va semblar que les circumstàncies actuals ho requerien. Les aules més petites (les que donen al pati) tenen un aparell fix durant tot l’horari lectiu i les aules més grans compten amb un aparell més potent que va canviant d’espai cada dues hores.

Esperem que amb totes les mesures que anem posant en marxa permetin la màxima normalitat en l’escolarització d’aquest curs.

En aquest enllaç d’una entrevista a un investigador català s’explica per què serveixen aquests filtres i el seu funcionament.