Club de Lectura. “Quan jo era noi” d’Alexandre de Riquer

El proper dimecres 16 de juny, a les 7 de la tarda, celebrarem una nova sessió del Club de Lectura a la Biblioteca. En aquesta ocasió, per commemorar el final de l’Any Alexandre de Riquer, llegirem la seva obra Quan jo era noi, una recopilació de narracions delicioses que va escriure, ja d’adult, rememorant les aventures i records d’infantesa en els paratges de l’Alta Segarra on va viure. Un retrat de la vida rural de 150 anys enrere, però amb la proximitat d’una geografia que ens és propera.

Ens acompanyarà Josep M. Solà, que va tenir cura de la darrera edició de l’obra a càrrec d’Edicions de l’Albí.

Booktrailer sobre La dama del alba (3r d’ESO)

Aquest tercer trimestre els alumnes de 3r d’ESO, a Llengua Castellana, han llegit La dama del alba de l’escriptor Alejandro Casona.
Després de la lectura interactiva, els alumnes han dut a terme un treball en equip. Consistia a confeccionar un booktrailer força creatiu sobre l’obra de teatre. En els següents… Llegeix més»

Mireia De Zoysa Caja, segon premi del concurs AMIC- Ficcions

La Mireia de Zoysa Caja, de 3r d’ESO ha guanyat el premi a la Segona Millor Història del concurs AMIC-Ficcions. Aquest concurs el promou l’Associació de mitjans d’informació i comunicació i hi participen estudiants del Principat, les Balears i el País Valencià.
El treball consisteix en la creació d’una història de ficció, però que s’ha de redactar en tres capítols que es lliuraven en tres terminis. Alguns alumnes de 3r d’ESO hi han estat treballant durant els mesos de desembre a març des de l’assignatura de Llengua catalana. Però això no és tot: entre els relats finalistes hi ha seleccionades quatre estudiants més del centre, la Mariona Barrios, la Mariona Ribalta, la Ksenia Broslavskaya i la Sara Rubio. Un molt bon nivell enhorabona a tothom qui hi ha participat! Les històries finalistes les podeu trobar a  l’enllaç que hi ha si cliqueu sobre la imatge.

Divendres 7 donarem els premis de Sant Jordi

Una vegada passada la setmana de màxima virulència dels contagis de Covid, aquesta setmana tots els grups s’han incorporat a la docència presencial i això permetrà que el proper divendres, dia 7, es faci l’acte de lliurament dels premis dels concursos de Sant Jordi que es van convocar des de diversos departaments. Es farà a la una, a la pista, i els premis es lliuraran per cada cicle. Esperem, una vegada restablerta la normalitat, poder tornar a fer l’acte de Sant Jordi de manera completa al Casal, com sempre.

CANVIEM EL TIMBRE DE L’INSTI!

Que la música ens acompanyi! La COMISSIÓ PER LA CONVIVÈNCIA volem millorar el benestar de la nostra comunitat educativa i us proposem la iniciativa PLAYLIST FOR DEMOCRACY.

Per saber-ne més cliqueu les imatges.

El professor Josep M. Solà es jubila

Després de gairebé tres dècades impartint la docència de l’assignatura de Llengua i literatura catalanes a l’Institut Alexandre de Riquer, el professor Josep M. Solà ha arribat al moment de la jubilació. La seva tasca ha estat llarga i fructífera i aquest llegat ha quedat imprès de manera individual en cadascun dels alumnes que ha tingut a classe i en els companys amb qui ha compartit les tasques acadèmiques i organitzatives durant aquesta carrera docent. Tota l’experiència en el nostre centre ha quedat plasmada en el quadre que ha realitzat la Gemma Aurich i que va ser l’obsequi d’agraïment que des de l’Institut li vam fer el dimecres dia 24 de març.

Et desitgem, Josep Maria, un temps ben ple.

Concurs Carnestoltes 2021

Avui comença el concurs de Carnestoltes 2021 i el grup guanyador serà premiat amb un esmorzar a la cantina!
A l’Instagram del centre (@alexderiquer) trobareu a les històries i a la carpeta de destacades les fotografies dels grups que han participat; mireu-les i trieu quina és… Llegeix més»