Si hacemos un refranero que lo vea el mundo entero đź’­

Durant el segon trimestre l’alumnat de 3r d’ESO ha estat treballant El Quijote a Llengua Castellana i Literatura. Entre d’altres coses, han descobert que Sancho Panza, company d’aventures del personatge de Cervantes, és un gran amant dels refranys.

Per això, l’activitat transversal del segon trimestre de la dimensiĂł de comunicaciĂł oral estĂ  relacionada amb els refranys, i l’hem titulat “Si hacemos un refranero que lo vea el mundo entero”. Els i les alumnes han buscat un refrany per explicar-lo i exemplificar-lo davant de la resta del grup i, a mĂ©s, ells mateixos n’han inventat un per modernitzar el “refranero español”.

Si entreu al Padlet podreu trobar alguns refranys que ja coneixeu, però tambĂ© les creacions enginyoses que s’ha inventat l’alumnat de 3r d’ESO, com per exemple:

– Debes aprender a dejar lo que felicidad no te sabe dar.

– En la sociedad del consumisme ten criterio y sĂ© tĂş mismo.

– Al que ayuda se le devolverá sin duda.

– TĂłmate tu tiempo en mirarte para poder apreciarte.

👏🏽 Bona feina!