L’ALEXANDRE DE RIQUER TAMBÉ ENRAJOLA EL MUSEU COMARCAL

Des del maig passat que els alumnes de 2n d’ESO (llavors encara eren alumnes de 1r) sabien que enrajolarien una part del Museu Comarcal de l’Anoia, juntament amb 50 grups més d’escoles i instituts de tota la comarca. L’objectiu principal era fer un homanatge a les rajoles hidràuliques i acompanyar l’exposició “Catifes de Ciment” que, de manera itinerant, ha arribat a Igualada aquesta tardor.

• Primer vam conèixer què eren les rajoles hidràuliques i com es confeccionaven. (com es fan les rajoles hidràuliques)
  • Després cada alumne va fer la seva proposta de disseny d’enrajolat, amb el seu mòdul i el seu mosaic.
  • A continuació es va triar el disseny que s’ajustava més als nostres objectius i possibilitats.
  • I, després, decidírem com el duríem a terme; amb quina tècnica i amb quins materiasl.

El treball, completament col·laboratiu i participatiu, es va construir a classe d’EVP durant el mes de setembre, essent el primer exercici de curs.

Ara, les nostres magnífiques rajoles, ja llueixen al Museu i estem orgullosos del resultat.

Aprofitant que volíem veure el nostre enrajolat instal·lat i els de les altres escoles i instituts, després també vam fer una visita a l’exposició de Catifes de Ciment, vam veure Cal Granotes (antiga adoberia) i vam fer un taller de treball amb pell.

Quin dia més complet!!!