Mina de ferro’s trip!

On Friday 26th 3rd and 4th grade students went to Mina de Ferro and Mas Bufadors. Tina and Joan joined us.

We were so excited! Andrea and Aina Camila were especially nervous.

We hiked almost 15 Km in 8 hours.

Aran’s uncle and Sara’s cousin’s grandfather came with us. They were our guides. They called Josep Maria and Jordi.

Arán, Idoia, Sara, Carlota, Luca, Nico, Sabren, Xabi & Andrea.

We came inside the mine and we saw a big spider and a bat. There was a big hole inside the mine. Our guides also showed us a huge ancient oven near the mine.

Vibe, Alan, Romeo, Kilian & Màxim

We saw a lot of cows near Mas Buferós and we played with dried cow poop. Adele threw a huge poop!

We hiked a lot, saw very beautiful views and sang amazing songs. Many of us also harvested asparagus. We had a great time!

Mina, Aroha, Adele, Leila, Sofía, Arianna, Zoé, Aina Camila & Aina Turón

3rd grade students

El divendres 26 de març ses alumnes de cicle mitjà vam anar d’excursió a la mina de ferro i Mas Bufadors. En Joan Torres i en Josep Maria Verdaguer mus van fer de guies, vam aprendre molt de tot el que mus van explicar. Mus va agradar molt poder entrar a la mina de ferro ! També vam visitar ses restes des dolmen de Godó. Al migdia vam arribar a Mas Bufadors, allà vam dinar, jugar i descansar. Finalment vam reprendre es camí cap a sa casa passant per la font de Mai Adéu.