Prioritats i Objectius educatius

Les prioritats de la nostra escola estan alineades amb l’objectiu prioritari del Departament d’ensenyament de la Generalitat de Catalunya, que és desenvolupar al màxim les capacitats i competències bàsiques de tots i cadascun dels/de les nostres alumnes, com a principi vertebrador de l’equitat i garantia, alhora, de la cohesió social.
S’entén que els objectius generals han de constituir la línea bàsica de treball de la comunitat educativa.
Aquests objectius generals són:

a. Adquirir les competències bàsiques, que han de contribuir al desenvolupament personal de l’alumne/a. En especial, assolir un bon nivell d’expressió i comprensió orals, d’expressió escrita i de comprensió lectora, d’habilitats matemàtiques bàsiques i d’autonomia en l’aprenentatge.
Així mateix, consolidar l’hàbit de lectura independent, diària i reflexiva, que formi lectors capaços d’accedir al contingut de qualsevol text.
L’escola disposa del Projecte de biblioteca escolar PuntEdu “Diverses biblioteques per a una gran biblioteca”.

b. Emprar el català, llengua pròpia de Catalunya, com a llengua vehicular i d’aprenentatge. El català serà la llengua d’ús i de comunicació en la vida quotidiana. L’escola farà l’aprenentatge en català des del primer moment a l’educació infantil.
. El català serà la llengua base d’aprenentatge i el castellà la segona llengua que s’introduirà a primer de cicle inicial.
. La llengua anglesa també s’introduirà a nivell oral a partir de 1r de PRI. Amb l’objectiu de regular el tractament i ús de les llengües a l’escola es disposa del Projecte lingüístic.

c. Identificar precoçment els trastorns de l’aprenentatge, de la comunicació i el llenguatge i de la conducta, i buscar l’adequada atenció metodològica i personalitzada, amb el ben entès que l’atenció educativa de tot l’alumnat es regeix pel principi d’escola inclusiva.
També es vetllarà per donar atenció específica a l’alumnat amb altes capacitats, perquè puguin, dins del marc curricular establert, desenvolupar al màxim el seu talent, en benefici d’ells/es mateixos/es i dels seus companys o companyes.

d. Utilitzar les TIC i els recursos digitals per tal d’afavorir la millora dels processos d’ensenyament i aprenentatge i dels resultats educatius, així com donar suport a l’atenció a les necessitats educatives específiques i a la diversitat de l’alumnat el qual ha de desenvolupar la competència digital en tots els nivells educatius. L’escola aposta per les noves tecnologies i l’afavoriment de la seva inclusió dins el treball de les diferents àrees.
Per això l’escola disposa del Projecte “Cap a un canvi metodològic a través de les TIC-TAC”, i del Pla TAC.

e. Millorar els resultats de l’aprenentatge a través d’una cultura de l’avaluació, ja sigui a través de les proves de competències bàsiques de 6è d’educació primària, les proves d’avaluació diagnòstica i les proves internes. Les dades que aporten sobre el conjunt del sistema educatiu, sobre cada alumne en particular i sobre els cicles i el centre en general, permeten la reflexió per proposar i aplicar, si s’escau, les modificacions de millora necessàries.
Per a la millora de les competències bàsiques s’analitzen cada curs els resultats de les proves externes i es dedica l’avaluació interna de centre en l’àmbit d’ensenyament-aprenentatge a aprofundir en algun dels aspectes o ítems que es considera millorable, formant-nos i cercant les actuacions pertinents per tal d’aconseguir-ho, a través de les reunions quinzenals de seminari de centre, en les quals hi participa tot el claustre.

f. Promoure la convivència i la cohesió social, tenint en compte els acords recollits a les NOFC i a la normativa interna de centre.