Aquest curs, la comunitat de petits, hem organitzat sis espais de l’escola amb materials distribuïts per ambients temàtics.
L’ambient Fem teatre! ha estat un espai per desenvolupar la imaginació i la creativitat. Els infants han tingut l’oportunitat de disfressar-se i representar diferents personatges, i de donar veu a titelles creant petites històries. Alguns han fet d’actors i actrius, també d’espectadors i espectadores escoltant les petites obres dels seus companys i companyes. D’altres han dirigit o han presentat els espectacles. També s’han pogut confegir els seus vestuaris, els decorats, els cartells, les entrades…
A l’Ambient de Costuretes han trobat propostes relacionades amb l’art tèxtil, l’estampació i la tècnica de tenyir robes, de disseny de figurins i de creació de joies mentre coneixien diversos artistes referents en aquest àmbit.
A Petites científiques hi han trobat propostes guiades i pautades per a provocar el pensament científic. Els infants han pogut manipular i observar tot tipus de materials, buscant prèviament la informació necessària per a dur a terme els experiments, tot fent prèviament hipòtesis i prediccions i, al finalitzar, poder desenvolupar explicacions.
A Som arquitectes s’ha posat a l’abast dels infants diferents materials i propostes totes relacionades i entrelligades entre elles en les que, a partir d’uns monuments mundialment famosos, han pogut descobrir, crear, manipular i aprendre, tot un seguit d’aspectes d’aquests edificis i monuments. Plastilina, Kapla, mapamundis, banderes, regles, llibres, puzzles… han estat alguns dels materials que han utilitzat. Tot plegat ha servit per situar aquests monuments al món, conèixer i reproduir la bandera, construir amb fustes grans estructures arquitectòniques, relacionar imatges, paraules, mapes, banderes…
Juguem és el nom d’un altre dels espais que s’han dissenyat. En ell, a través de diferents jocs com el Parxís, el Twister, Speed Cup… entre d’altres, els infants han treballat valors com el respecte del torn, el saber guanyar i perdre… A més, de desenvolupar el pensament estratègic.
Programem: A través dels diferents robots i materials que tenim a l’espai, els infants s’han endinsat en el món de la programació. Han trobat diferents propostes que els ha permès desenvolupar el pensament abstracte i el pensament computacional. Com per exemple: fer rutes per un mapa en un planell petit i traslladant la informació a un plànol de majors dimensions, fomentant el pensament cartesià i la lateralitat amb els Blue-Bots. a la vegada, han pogut personalitzar els robots creant així un vincle amb el material d’aprenentatge fent-se’l més atractiu.. També han pogut aguditzar l’enginy i fomentar la seva autonomia creant un robot. En resum,han fet un tastet del que pot aportar el món de la programació i la robòtica.
Comentaris recents