ELS AMBIENTS A LA COMUNITAT DE PETITS

Aquest curs, la comunitat de petits, hem organitzat sis  espais de l’escola amb materials distribuïts per ambients temàtics. 

L’ambient Fem teatre! ha estat un espai per desenvolupar la imaginació i la creativitat. Els infants han tingut l’oportunitat de disfressar-se i representar diferents personatges, i de donar veu a titelles creant petites històries. Alguns han fet d’actors i actrius, també d’espectadors i espectadores escoltant les petites obres dels seus companys i companyes. D’altres han dirigit o han presentat els espectacles. També s’han pogut confegir els seus vestuaris, els decorats, els cartells, les entrades…

A l’Ambient de Costuretes  han trobat propostes relacionades amb l’art tèxtil, l’estampació i la tècnica de tenyir robes, de disseny de figurins i de creació de joies mentre coneixien diversos artistes referents en aquest àmbit.  

A Petites científiques  hi han trobat propostes guiades i pautades per a provocar el pensament científic. Els infants han pogut manipular i observar tot tipus de materials, buscant prèviament la informació necessària per a dur a terme els experiments, tot fent prèviament hipòtesis i prediccions i, al finalitzar, poder desenvolupar explicacions.

A Som arquitectes s’ha posat a l’abast dels infants diferents materials i propostes totes relacionades i entrelligades entre elles en les que, a partir d’uns monuments mundialment famosos, han pogut descobrir, crear, manipular i aprendre, tot un seguit d’aspectes d’aquests edificis i monuments. Plastilina, Kapla, mapamundis, banderes, regles, llibres, puzzles… han estat alguns dels materials que han utilitzat. Tot plegat ha servit per situar aquests monuments al món, conèixer i reproduir la bandera, construir amb fustes grans estructures arquitectòniques, relacionar imatges, paraules, mapes, banderes…

Juguem és el nom d’un altre dels espais que s’han dissenyat. En ell, a través de diferents jocs com el Parxís, el Twister, Speed Cup… entre d’altres, els infants han treballat valors com el respecte del torn, el saber guanyar i perdre… A més, de desenvolupar el pensament estratègic.

Programem: A través dels diferents robots i materials que tenim a l’espai, els infants s’han endinsat en el món de la programació. Han trobat diferents propostes que els ha permès  desenvolupar el pensament abstracte i el pensament computacional. Com per exemple: fer rutes per un mapa en un planell petit i traslladant la informació a un plànol de majors dimensions, fomentant el pensament cartesià i la lateralitat amb els Blue-Bots. a la vegada, han pogut personalitzar els robots creant així un vincle amb el material d’aprenentatge fent-se’l més atractiu.. També han pogut aguditzar l’enginy i fomentar la seva autonomia creant un robot. En resum,han fet un  tastet del que pot aportar el món de la programació i la robòtica.