Escoles+sostenibles

Barcelona+Sostenible és la xarxa de més de 1.000 organitzacions compromeses amb la sostenibilitat ambiental, social i econòmica que construeixen col·lectivament una ciutat responsable amb les persones i l’entorn. https://www.barcelona.cat/barcelonasostenible/ca/escoles-sostenibles.

El  Programa  Escoles + Sostenibles contribueix a la sostenibilitat des de l’educació i el reconeixement del paper de les escoles com a  agents de canvi a la ciutat.

L’IE ARTS pertany en aquesta xarxa.

Des de la comissió de sostenibilitat i amb la participació de tota la Comunitat educativa, de l’IE ARTS es treballa en els següents àmbits;

• Reciclatge (aules, patis, sala professorat…): Promoure la reducció de residus i la seva recollida selectiva al centre.
  • Projecte sostenibilitat: Projecte interdisciplinar basat en un programa transversal de l’ODS, Objectius de Desenvolupament Sostenible que guien la implementació de l’agenda 2030 de les Nacions Unides per al desenvolupament sostenible.
  • Alimentació equilibrada i de proximitat. Programa de fruita a les escoles. Esmorzars i dinars saludables.
  • Hort: Treballar l’hort, conèixer i participar en el procés de recol·lecció dels productes.
  • Edifici sostenible:  Vetllar per a que les obres que es realitzin els propers anys a l’edifici que ens ubicarà definitivament tinguin en compte criteris de sostenibilitat: espai exterior suficient, accessos adaptats per mobilitat reduïda…
  •  Estació meteorològica.

Tot plegat per promoure la cultura de la sostenibilitat i educar prenent consciència de la importància de cuidar casa nostre i cuidar el nostre planeta.