PROJECTE GEP

Tenint en compte el Projecte de Direcció 2020-2024, l’escola Torres Amat s’incorpora durant el curs 2021-22 al Projecte GEP ( Grup Experimental per al Plurilingüisme), amb la intenció que la nostra escola esdevingui una escola catalana plurilingüe, dins del marc plurilingüe establert pel Departament d’Educació, amb l’objectiu principal de millorar la competència lingüística i comunicativa de l’alumnat a partir d’un model plurilingüe propi del sistema educatiu català.

El marc plurilingüe integra el domini de la llengua catalana, castellana, el domini de l’anglès, el coneixement d’altres llengües estrangeres i afermar i difondre les llengües d’origen de l’alumnat nouvingut, com a riquesa personal i col·lectiva.

Aquest projecte té una durada de 3 cursos.

Consisteix en formar part del Grup Experimental Plurilingüe en el que participen un recull de centres de tota Catalunya i que té com a objectiu millorar la competència lingüística i Plurilingüe dels nostres alumnes.

El coneixement i l’ús de diferents llengües ha esdevingut una necessitat fonamental i un dret per als ciutadans d’una societat global com la nostra. El coneixement d’una o més llengües estrangeres, a més de les oficials i/o pròpies de l’individu, garanteix l’adquisició dels processos d’aprenentatge i la millora contínua de l’aprenent.

Aquest curs, hem engegat aquest projecte per tal de potenciar la llengua anglesa en la vida quotidiana del centre i augmentar l’ús de l’anglès en àrees no lingüístiques a primària.

• Educació Musical i Dansa a 1r i 2n (Júlia Font Rius): Puntualment es realitzaran danses escoceses.
  • Matemàtiques: Geometria a 3r (Sara Rosiñol Ribera i Àfrica García Cañadas)
  • Medi / Dansa a 3r (Gal.la Gassol Quílez)
  • Educació Física (Expressió corporal) a 4t (Cristian Pérez Gómez)
  • Educació visual i artística a 5è (Clàudia Ferrés Canals i Marta Boixadera Carrió)
  • Educació visual i artística a 6è (Fina García Alamillo)

Per gestionar, planificar i organitzar les actuacions que es duran a terme durant aquests 3 cursos, hem creat un grup de mestres anomenat GRUP IMPULSOR format per:

Maite Sánchez Serrano (Directora)

Fina García Alamillo (Cap d’estudis i mestra d’anglès a 6è)

Clàudia Ferrés Canals (mestra d’anglès a infantil, cicle inicial, 4t i 5è)

Sara Rosiñol Ribera (mestra d’anglès i tutora a 3r)

Àfrica García Cañadas (mestra de primària amb B2 i tutora a 3r)

Les diferents actuacions i activitats que portarem a terme són les següents:

• Explicació de continguts de matemàtiques relacionats amb el bloc de Geometria en llengua anglesa (íntegrament)
  • Explicació d’alguns continguts de medi natural en llengua anglesa (íntegrament)
  • Lectures en llengua anglesa
  • Espai de biblioteca d’aula amb llibres en llengua anglesa
  • Presentació d’activitats en dues llengües (català i anglès) a Ed. Física/Expressió corporal
  • Introducció de referents en llengua anglesa en l’exposició i decoracions del centre.