Orígens

L’edifici de l’escola pública Torres Amat es va inaugurar el 1931. Es trobem, doncs, davant un edifici noucentista declarat patrimoni històric per la Generalitat de Catalunya.

L’empresa elèctrica “Elèctrica Sallentina S.A.” amb recursos propis i una subvenció de l’Estat de 98.000 pessetes, va ser la impulsora de la construcció. L’escola està situada al Parc Municipal Pere Sallés de Sallent, un espai assolellat, ampli i espaiós envoltat de natura. Durant els primers trenta anys, la nostra escola es deia Grup Escolar i substituí l’antiga Escola Pública situada a l’actual rectoria nova. L’any 1962 fou denominat “Torres Amat” en record de Fèlix Torres Amat, fill de Sallent i bisbe d’Astorga.

L’escola actual és fruit d’un procés de remodelació que comença a inicis d’octubre del 2010 i acaba el 2014. Es realitzen unes reformes a la part principal de l’escola, a totes les aules de la façana que donen al parc i l’ala esquerra de l’edifici històric. A més, es construeix l’edifici de l’ala dreta amb dues plantes, l’edifici del gimnàs i l’edifici d’educació infantil. Per tant, mirant la nostra escola des de dalt de la muntanya, té forma de rectangle amb el pati al mig.

La coneixença dels nostres orígens va fer un salt qualitatiu gràcies al projecte “Apadrinem el nostre patrimoni”. Feu-hi una ullada, quina passada!