6è – Ens endinsem al món de La Goa amb la seva autora!

Els nens i nenes de 6è hem rebut una visita molt especial: l’autora de La Goa, la Míriam Tirado.

Durant la trobada, ens ha explicat com és el seu procés creatiu i com crea les seves històries. Ha estat molt interessant conèixer tot el que hi ha darrere dels seus llibres.

També hem tingut l’oportunitat de fer-li preguntes, que ens ha respost amb molta amabilitat, i hem après moltes coses sobre el món de l’escriptura.

Per acabar, ens ha dedicat alguns llibres, cosa que ens ha fet molta il·lusió.

Ha estat una experiència molt enriquidora que recordarem amb molta estima!

Quin embolic, Goa! - 10 » Llibres de Míriam Tirado

 

6è – Visita a la Casa Torres Amat, tot descobrint els inicis de la Revolució Industrial

Els alumnes de 6è vam fer una sortida molt especial a la Casa Torres Amat, on vam poder conèixer una part molt important de la història del nostre poble.

Durant la visita, ens van explicar que a Sallent va arribar el primer teler mecànic de Catalunya, aquest fet va ser molt important perquè va impulsar l’inici de la Revolució Industrial.

A més de descobrir molts aspectes interessants sobre la indústria tèxtil i la vida d’aquella època, també vam participar en un taller molt divertit. Amb un petit teler, vam aprendre com es teixia antigament i vam poder experimentar nosaltres mateixos el funcionament d’un teler.

Va ser una experiència molt enriquidora i ens va agradar molt conèixer millor la història del nostre poble i entendre com Sallent va tenir un paper tan important en la industrialització de Catalunya.

6è – Jornades esportives al poble

El passat divendres, els nens i nenes de sisè vam participar en unes jornades esportives pel poble, dins del marc de la Setmana de l’Activitat Física.

Al llarg del matí vam poder gaudir de diferents esports com el futbol, el bàsquet, l’handbol i el futbol flag. Va ser una oportunitat molt divertida per moure’ns, practicar esport i provar activitats variades amb els companys i companyes.

A més d’esport, aquestes jornades ens van servir per enfortir els llaços entre nosaltres, treballar en equip i compartir bons moments fora de l’aula.

Sens dubte, va ser una experiència molt positiva i ens ho vam passar d’allò més bé!

LES CONFERÈNCIES DE CICLE SUPERIOR

Durant aquests dies, els nens i nenes de Cicle Superior s’han convertit en autèntics exploradors del món! Amb molta il·lusió i treball en equip, han preparat una conferència sobre un país, investigant dades curioses, descobrint tradicions sorprenents i aprenent un munt de coses noves. S’han utilitzat eines digitals i algun suport físic.

Després de dies de feina, ha arribat el gran moment: la presentació!

L’alumnat de 5è ha fet l’exposició davant dels companys i companyes del mateix nivell, mentre que el de 6è ho ha fet dels companys/es del mateix nivell i també davant de l’alumnat de 4t. Ho han fet superbé!  Han parlat amb seguretat, han demostrat tot el que havien après i, fins i tot, han deixat el públic amb ganes de fer la maleta i viatjar.

Cliqueu la imatge per veure’nel reportatge fotogràfic.

 

5è i 6è – Jocs matemàtics a l’aula

Als alumnes de 5è i 6è ens agrada molt quan fem jocs matemàtics a l’aula. A través del joc, aprenem matemàtiques d’una manera divertida, participativa i motivadora.

Aquests jocs ens ajuden a pensar, raonar, treballar en equip i millorar les nostres estratègies, tot passant-ho molt bé. Sense adonar-nos-en, estem aprenent molt i reforçant els continguts que treballem a classe.

Aprendre jugant és una experiència que ens encanta i que ens anima a seguir descobrint les matemàtiques amb il·lusió!

Feu clic a la imatge per a veure un recull de fotos d’aquesta experiència.

6è – Colònies a Cal Candi: una experiència inoblidable!

Els nens i nenes de 6è hem anat de colònies a Cal Candi i ens ho hem passat genial! Han estat uns dies plens d’aventures, natura i molta diversió.

Hem fet un munt d’activitats emocionants: vam practicar piragüisme, vam fer tir amb arc, vam sortir a buscar fòssils i bolets, vam participar en jocs d’orientació i també vam gaudir d’un joc de nit molt emocionant. I no podia faltar la disco, on vam ballar i riure sense parar!

A més, vam conviure tots junts, compartint bons moments, aprenent a ajudar-nos i a treballar en equip. I per si no n’hi hagués prou, vam menjar super bé!

Ens enduem records molt especials d’aquests dies i moltes ganes de repetir. Gràcies a tothom qui ha fet possible aquesta experiència! Feu clic a la següent imatge per a veure les fotos d’aquestes colònies tan i tan especials pels alumnes de 6è.

 

CICLE SUPERIOR – Estrenem Espais de Llengua

Els nens i nenes de Cicle Superior hem començat els ESPAIS DE LLENGUA. Treballem en grups reduïts d’intercicle, per millorar com llegim, escrivim i ens expressem. Fem activitats com ortografia visual, comprensió lectora, Tatum, ràdio, producció de textos i Castellà. Cada espai ens ajuda a créixer com a parlants, lectors i escriptors. Aprenem de manera activa, divertida i significativa!

Cliqueu la imatge per veure l’album de fotos.📸

 

Bon estiu!

Estimats nois i noies de cinquè,

S’acaba un curs ple d’esforç, aprenentatges i moments compartits. Ara és hora de descansar, gaudir del bon temps i passar-ho molt bé.

No oblideu, però, que els llibres també us poden acompanyar durant l’estiu! Llegiu, descobriu noves històries i deixeu volar la vostra imaginació.

Bon estiu i bones lectures! 🌞📚

Una abraçada ben gran,

PD: Si voleu veure els dibuixos animats que vam fer a espai digital, cliqueu l’enllaç!

Dibuixos animats!

 

5è – Sortida al llac de Navarcles

Dilluns els alumnes de 5è vam gaudir d’una sortida molt divertida. Vam anar al llac de Navarcles i vam fer pàdel surf, tirolina i una volta pel poble amb patinets.

Va ser molt divertit, si voleu veure les fotos cliqueu la imatge!

Visitem el castell i les mines de sal de Cardona

Els nens i nenes de 5è hem anat d’excursió a Cardona i ens ho hem passat molt bé! Primer hem visitat el castell, on hem après moltes coses sobre com vivien les persones a l’edat mitjana. Ens ha agradat molt veure l’esglèsia, la cripta, la torre,… i imaginar-nos com era la vida en aquella època.

Després hem anat a les mines de sal. Ens ha impressionat molt endinsar-nos a la muntanya i veure les formes i els colors que fa la sal. Ens han explicat com s’extreia i per què era tan important.

Ha sigut un dia ple d’aventures, en què hem après molt i ens hem divertit amb els companys i companyes. Ens ha encantat la sortida!

Cliqueu per veure les imatges!