3r – Sortida Daema Aventura

Els alumnes de 3r de primària han gaudit d’una jornada molt especial a DAEMA Aventura, a Can Putxet (Sant Celoni). Ha estat un dia ple d’activitat, convivència i aprenentatges compartits en un entorn natural privilegiat.

Organitzats en petits grups, els nens i les nenes han participat en diferents propostes d’aventura i cooperació, com ara un circuit d’orientació, activitats amb quads i un circuit d’aventures inspirat en “l’Humor Amarillo júnior”. Totes aquestes activitats han permès treballar habilitats com la coordinació, el treball en equip, l’autonomia personal i la superació de reptes d’una manera lúdica i motivadora.

Hem passat un dia fantàstic a l’aire lliure, compartint experiències, fomentant la cohesió del grup i gaudint de la natura i de l’activitat física en un ambient de respecte i companyonia.

Si feu clic a la següent imatge, veureu fotos d’aquesta jornada tan especial.

3r – Descobrim els Aiguamolls de la Corbatera! 

Els alumnes de 3r de primària han gaudit d’una sortida molt especial als aiguamolls de la Corbatera, un entorn natural ple de vida i sorpreses.

Durant la visita, han participat en una activitat de descoberta de l’entorn guiada per un monitor del Camp d’Aprenentatge del Bages, que els ha ajudat a observar i entendre la fauna i la flora del lloc. Han pogut identificar diferents espècies d’aus, conèixer la importància dels aiguamolls i reflexionar sobre la necessitat de cuidar el medi ambient.

Ha estat una experiència enriquidora que ha despertat la curiositat dels infants i els ha permès aprendre de manera vivencial i divertida.

Gràcies al Camp d’Aprenentatge del Bages per acompanyar-nos en aquesta aventura! Cliqueu a la foto per veure’n més!

 

3r – Sortida a Camadoca

Els alumnes de 3r hem fet una sortida al Centre Camadoca (Berguedà), un espai dedicat a la cura i recuperació de la fauna i la flora del nostre entorn proper.

Durant la visita, hem recorregut les instal·lacions del centre i hem fet un itinerari per la bassa, el riu i el bosc. Al llarg del camí, hem pogut observar i conèixer diferents espècies d’animals, tant autòctones com invasores, i hem après la importància de protegir i respectar el medi natural.

Ha estat una experiència molt enriquidora: ens ho hem passat molt bé i hem descobert moltes coses noves sobre el nostre entorn i els animals que hi viuen.

Voleu veure com ens ho hem passat? Cliqueu a la foto per veure’n més!

Comencem amb Enramades!!

Durant aquestes últimes setmanes, els alumnes de l’escola han començat a preparar les enramades. 

Des de l’àmbit de plàstica hem creat els nostres “atrapasomnis”, tenint en compte en quina estació van néixer cadascun dels infants. 

Mentrestant aquests “atrapasomnis” els fem servir per guarnir els passadissos de la nostra escola.

A continuació us mostrem un tastet de les creacions dels nens i nenes de 3r.

Formació protecció civil

Benvolgudes famílies,

Els alumnes de 3r i 4t han participat recentment en una formació sobre Protecció Civil impulsada pel Departament d’Educació i Formació Professional. L’objectiu ha estat ampliar els nostres coneixements per poder garantir, encara més, la seguretat i el benestar dels vostres fills i filles en situacions d’emergència.

Aquesta formació ens ha permès aprofundir en els diferents riscos que poden afectar el nostre entorn (meteorològics, naturals o tecnològics), conèixer millor les mesures d’autoprotecció i revisar els protocols que han de seguir els centres educatius.

Aquesta iniciativa s’uneix als simulacres que realitzem al centre cada curs, amb la voluntat de consolidar una cultura de prevenció i seguretat compartida per tota la comunitat educativa.

A l’aula ja hem començat a treballar aquests continguts amb l’alumnat. A través de diverses activitats, els infants han pogut:

  • Entendre què és la protecció civil i per què és important.

  • Aprendre a identificar situacions de risc i saber com actuar amb calma.

  • Conèixer la tasca dels serveis d’emergència.

  • Descobrir quins aspectes cal tenir en compte també a casa o quan són a l’exterior amb la família (com actuar davant d’una tempesta, un petit accident domèstic o una situació inesperada al carrer).

  • Reflexionar sobre la importància de tenir cura d’un mateix i dels altres.

Per tal de reforçar aquests aprenentatges, us enllacem també una presentació sobre els principals riscos i recomanacions bàsiques adreçada a les famílies, que podeu consultar plegats des de casa.

Riscos a l’hivern.

Riscos a l’estiu.

Equip d’emergències.

Considerem que educar en la prevenció és clau per fomentar l’autonomia, la responsabilitat i la seguretat dels nens i nenes, tant a l’escola com en el seu dia a dia. Us animem a parlar-ne a casa i a compartir aquests continguts amb els vostres fills i filles per ajudar-los a créixer amb confiança i serenor davant possibles situacions d’emergència.

Gràcies per la vostra col·laboració i confiança.

Benvinguts a 3r de Primària!

Els primers dies de curs sempre són especials, i aquest inici de 3r de Primària no ha estat cap excepció! Després d’un estiu ple d’aventures, retrobar-nos ha estat emocionant. Som un grup amb moltes ganes d’aprendre, créixer i gaudir junts d’aquest nou any escolar.

Durant els primers dies hem dedicat temps a conèixer l’aula, a recordar les rutines i a establir les normes de convivència que ens ajudaran a tenir un bon ambient. També hem fet activitats per reforçar els vincles entre companys i companyes, i per descobrir què ens espera aquest any: nous projectes, reptes i moltes oportunitats per créixer com a persones.

Hem parlat sobre els objectius del curs, hem fet dinàmiques de grup per tornar a agafar el ritme i hem començat les primeres activitats de les diferents àrees: català, matemàtiques, medi, música… Tot plegat amb una actitud molt positiva i moltes ganes de fer-ho bé.

També hem tingut moments per jugar, compartir i explicar-nos com ha anat l’estiu. A poc a poc, l’aula s’ha anat omplint d’energia i il·lusió. És un goig veure com tots i totes participen, s’ajuden i es mostren curiosos davant tot el que estem descobrint junts.

Sabem que aquest curs ens portarà noves aventures, aprenentatges i records que duraran per sempre. Estem molt contents de començar aquest camí plegats, amb il·lusió i compromís.

Que comenci l’aventura de 3r!

LA CASA DE LES ABELLES

L’alumnat de segon ha gaudit d’una sortida molt especial a la Casa de les Abelles, on han après com viuen i treballen aquests insectes tan importants. Ens hem vestit d’apicultors, hem observat les arnes de prop i hem extret la mel centrifugant les bresques. Ha estat una experiència molt enriquidora i divertida, i ens hem pogut endur un potet amb la nostra pròpia mel!

                                 

 

PROBLEMES AL CASTELL

Els alumnes de 2n de primària de l’escola Torres Amat de Sallent hem representat l’obra de teatre Problemes al castell . Aquesta és una obra molt especial que la Fina Ginesta, tutora de segon de la nostra escola, ha escrit per celebrar Sant Jordi. Durant el segon trimestre hem estat assajant amb moltes ganes i hem gaudit molt d’aquest procés.  A més, hem après aspectes molt importants de la llengua com la llengua oral, la pronunciació, l’entonació, la memorització i la comprensió lectora. Ens hem esforçat molt i estem molt contents del resultat final!!!

 

 

 

 

Aprenem jugant!

A l’aula d’acollida aprenem català jugant amb el nostre tauler pirata. Per fer-ho utilitzem unes fitxes com les del parxís, uns daus i un tauler de joc. Per torns anem tirant el dau i movem la nostra fitxa fins a la casella corresponent. Els colors de les caselles ens indiquen quina prova ens tocarà jugar. A les caselles de color blau ens tocarà llegir una carta per després representar-ho amb un dibuix. A les caselles de color vermell haurem d’agafar una carta i escriure el nom de l’objecte que hi hagi dibuixat. A les caselles de color groc haurem de respondre una pregunta i a les de color marró formular-ne una.

Però això no és tot! A més d’aquestes caselles hi ha les que tenen una estrella! Aquestes són les nostres preferides, ja que ens poden fer canviar el sentit del torn, triar el color de la prova o fins i tot sumar punts!

Aprendre jugant sempre és més divertit!