FEM INFUSIÓ PLÀTAN

L’alumnat d’infantil hem fet infusió de plàtan per a les plantes, ja que  és un fertilitzant natural, per poder utilitzar-lo com a adob  per les nostres plantes del pati. La pell de plàtan és rica en potasi.

Les plantes per créixer necessiten nitrogen, fòsfor i potasi.

Per tal que la planta pugui absorbir aquests nutrients és necessari que estiguin dissolts en aigua. Per això després de consumir els plàtans del Programa de Consum de Fruita i Verdura de l’Escola, hem fet a trossets les pells i les hem triturades i dissoltes després amb aigua.

El nitrogen estimula el desenvolupament de les arrels i les fulles de la planta. El fòsfor aporta duresa i volum a la planta, defensant-la de possibles malalties, també afavoreix l’estimulació de les arrels i la producció de fruits i la seva maduració. El potasi ajuda a la floració i la producció de fruits i llavors, millorant el seu tamany, coloració i el contingut de sucres en els fruits, ajudant als bulbs, tubercles i llavors a acumular reserves.

Després d’haver-ne fet la infusió i deixar-la reposar 24 hores, hem sortit a regar les plantes.

S’ho han passat molt bé amb l’experimentació, ara només queda observar com van els resultats de l’experiment i  veure créixer les plantes!!