La nostra Xerto

L’alumnat de cicle superior, des de l’inici de curs fins a la seva presentació el dia de Sant Jordi, i dintre de l’assignatura de plàstica, hem construït a la forma tradicional, una cap grossa.

Primer, abans de posar-nos a la seva elaboració, vam buscar per Internet imatges de diferents cap grossos de Catalunya, cadascú va fer els seus propis dissenys, i finalment vam consensuar i decidir que seria una bruixeta.

Hem après a tallar amb alicates la tela de gàbia, a fer paper matxé a partir de reciclar paper de diari,- que prèviament havíem esquinçat, remullat i trinxat amb la batedora- hem après a pastar i modelar.

Però sobretot, hem après que el nostre esforç, la constància i la paciència (ha estat un llarg procés de “fabricació”… ha costat molt el temps d’eixugar-se, deixant temps d’assecat entre capa i capa de paper matxé, tenint en compte el temps d’hivern… ha valgut la pena!

Hem xalat molt en fer-la i estem molt contents de com ens ha quedat la nostra cap grossa de l’escola: la XERTO.

La vam presentar a la comunitat educativa, el dia 23 d’abril en la festivitat de Sant Jordi, emmarcada dins de la nostra Setmana Cultural.

Esperem que com a natros us agrade la nostra iniciativa!