Teatre a sisè de Primària

El teatre és un mitjà per expressar sentiments, per explicar històries i per connectar amb altres persones. El teatre és una activitat que potencia les capacitats comunicatives i contribueix de manera molt eficaç en l’ensenyant del llenguatge, sobretot l’expressió oral dels infants, així com la part artística i més plàstica.

És un projecte que es treballa dins l´horari lectiu, divendres a la tarda, i l´objectiu es representar una obra de teatre a final de curs per a tot l’alumnat de l´escola i per a les famílies de sisè.

Els nens i nenes amb l’ajuda de les mestres creen tota l’obra de teatre. Començant per la preparació del moviment del cos i la impostació de la veu, fins els treballs d’expressió corporal i la relació de l’espai amb els iguals. Seguidament, es realitza un càsting on cada alumne/a té l’opció d’interpretar el personatge més fidel a la seva creativitat. I finalment, hi ha el procés de treball sobre el text, escenes, músiques, balls, decorats, attrezzo i interpretació.

Per aconseguir-ho es fan unes activitats prèvies, a continuació en mostrem algunes:

Activitats d’espai i moviment

Activitats de respiració i relaxació

Càsting oficial per adjudicar els personatges de la peça teatral.