Història

El curs 1964-65 es va iniciar com escola unitària que acollia alumnes entre 4 i 14 anys, i va ser així encara uns quants cursos més.

El curs 71-72, amb una primera ampliació de l’edifici, va començar l’escola graduada i mixta amb el Pla de l’Educació General Bàsica.

Des d’abans de l’obertura a la democràcia alguns mestres de l’escola, amb la col·laboració dels pares , van mostrar inquietud per incloure l’ensenyament de la llengua catalana. Es va demanar l’autorització i a partir del 1979 l’escola va ser oficialment “Escola Catalana”

El 1983 am la llei de normalització lingüística va començar el Projecte d’Immersió impulsat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Van ser uns anys d’esforç i entre tots, mestres, associacions de pares, consells escolar i Ajuntament , es va fer molta feina i es va anar configurant el que coneixem com Escola Ronçana.

El creixement de l’escola va ser progressiu, amb successives ampliacions. Fins al 1990 encara es va fer classe a les aules velles de la Sagrera i a l’espai de dalt de la casa de la mestra. Després ja vam ser tots al Rieral.

Al nou edifici de primària, en una primera fase , es va construir menjador i sala d’usos múltiples a la planta baixa i quatre aules a la planta superior. L’inici del servei de menjador, dins del curs 1991-92, per iniciativa de l’APA, va ser important pel funcionament del centre. Aquest curs va ser l’entrada del primer grup de P3.

El 1997 es va inaugurar la segona fase d l’edifici de primària i en aquell curs l’escola ja era de dues línies completes, amb un total de 358 alumnes.

En els anys següents , amb l’augment de població a Santa Eulàlia, encara hi va haver una altra ampliació de l’escola i es van adequar diferents espais per encabir aules, donat  que la matrícula anava augmentant i alguns nivells estaven triplicats.

Quan ja hi havia 530 alumnes, Ajuntament i Departament d’Educció planificaven una segona escola al poble i mentrestant va ser necessari instal·lar uns mòduls prefabricats a la pista del darrera.

Durant el curs 2006-07 es va preparar el desdoblament que va ser efectiu el curs següent tot i que, com el nou edifici de la Sagrera encara estava en construcció, les dues escoles van conviure als edificis de la nostra escola. Aquell curs 2007-2008 hi havia entre tots  615 alumnes. A l’estiu de 2008, els alumnes de l’Escola de la Sagrera es van traslladar.